هر خدمت در کمیته امداد باید به یک بسته فرهنگی متصل باشد

مدیرکل کمیته امدادخراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر خدمت در این نهاد باید همراه با یک بسته فرهنگی باشد،گفت: بیان مسائل اعتقادی، تشویق به فعالیت های اقتصادی،اجتماعی،صیانت ازنهاد خانواده در دستور کاراین نهاداست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدجواد رضوی دیروز عصر(6 خرداد) در مراسم افتتاح ساختمان کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: کار در کمیته امداد در فرهنگ اسلامی اگر برای رضای خداوند باشد دارای پاداش است.

 

وی ادامه داد: ساختمان کمیته امداد در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع و با زیربنای 3950 متر در مدت 39 ماه احداث شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی اعتبار ساخت این پروژه را 2 میلیارد و 400 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: 2 پیمانکار کارهای احداث ساختمان کمیته امداد استان را برعهده داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه یک سوم از مددجویان استان در برنامه های آموزش خانواده گنجانده شده اند، گفت: حدود 10 هزار نفر در این برنامه ها شرکت و پس از بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلات، راهکارهای لازم به منظور رفع این مشکلات اتخاذ می شود.

 

رضوی از برگزاری جشن محو بیسوادی بین مددجویان 10 تا 49 سال تحت پوشش این نهاد خبر داد و تصریح کرد: خدمات مشاوره، آموزش های قبل از ازدواج به نوعروسان، بیان مسائل اعتقادی، احکام، تشویق به فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، صیانت از نهاد خانواده و ارتقای بهداشت روانی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

 

وی به کسب رتبه کمیته امداد کشور در بحث خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سالهای 90 و 91 اشاره کرد و افزود: طرح ساماندهی اشتغال در شهرهای زیر 20 هزار نفر برعهده این نهاد است که تاکنون 5 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که پرداخت وام بعد از بررسی شرایط افراد، شروع می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی در بحث بافت فرش در کشور با تولید 8 هزار متر فرش دستبافت رتبه نخست کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است، یادآور شد: برای هر بافنده به طور متوسط در ماه 750 هزار تومان درآمد حاصل می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال 90 بالغ بر 4500 طرح اشتغال در استان انجام شده است که 20 درصد از اشتغال استان از طریق نهاد انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: در بحث مشارکت های مردمی زمانی کمیته امداد موفق است که از کمک های دولتی بی نیاز شود و تنها بر کمک های مردمی تکیه داشته باشد.

 

وی از وجود 129 هزار مشترک در 52 طرح مختلف کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سرانه کمک مردم به کمیته امداد در کشور 12 هزار تومان است اما این رقم در خراسان جنوبی 17 هزار تومان است ولی به دلیل اعتقادات بالای مردم شهرستان های طبس و سربیشه این رقم 32 و 25 هزار تومان است.

 

رضوی عنوان کرد: 128 درصد توافق نامه های انعقاد شده با ارگان ها و نهادهای مختلف محقق شده است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای تشکیل ستاد زکات استان تاکنون 3 میلیارد تومان زکات از کشاورزان جمع آوری شده است که از محل این وجوهات 308 پروژه در سطح استان انجام شده است.

 

وی گفت: در حال حاضر تمامی ایتام تحت پوشش این نهاد دارای حامی هستند و 2500 امدادیار جذب این نهاد شده اند.

 

وی افزود: در نیمه اول سال جاری مراکز نیکوکاری در محلات 10 هزار نفری شهر راه اندازی می شود تا بتوانند به ایتام و نیازمندان آن محله کمک کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 257863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha