پرداخت 2میلیارد ریال برای ساخت مسکن شهری به مددجویان امدادخراسان جنوبی

به منظور رفع مشکلات مسکن شهری (مسکن مهر) 45 نفر از مددجویان شهری تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی بیش از 2 میلیارد و 250 میلیون ریال از سوی این نهاد در سال گذشته هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اکبر نخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تأمین مسکن را یکی از نیازهای مهم و اساسی افراد جامعه عنوان کرد و افزود: این نهاد در راستای توانمندی خانواده های تحت حمایت، خدماتی از قبیل ساخت و تأمین ودیعه مسکن، بازسازی و تعمیرات به جامعه هدف ارائه می کند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار خانوار در سطح استان، تحت حمایت این نهاد هستند.


اهدای730 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به مددجویان سرایانی
مدیرکمیته امداد سرایان با تأکید بر آموزه های دینی و فرمایشات ائمه معصومین(ع) در خصوص احیای فرهنگ ازدواج گفت: این نهاد توانسته است زمینه ازدواج های آسان را برای مددجویان تحت حمایت خود فراهم سازد.


حسن حلوانی افزود: در سال گذشته تعداد100 نفر از دختران و پسران تحت حمایت این نهاد با کمکهای مردم خیر اندیش سرایانی به خانه بخت رفته و تشکیل خانواده داده اند و مبلغ 730 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی خیرین در این خصوص هزینه شده است.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، وی در ادامه رمز موفقیت ازدواج های جامعه هدف این نهاد را مشاوره قبل از ازدواج و تشویق به قرار دادن مهریه کم عنوان کرد و گفت: به همین منظور تمام دختران تحت حمایت این نهاد در هنگام دریافت جهیزیه در کلاس های مشاوره قبل ازدواج شرکت کرده و از نظرات روانشناسان و مشاورین خانواده این نهاد بهره مند می شوند.


حلوانی یادآورشد: ستاد جهیزیه این شهرستان همچون سنوات گذشته آماده دریافت کمک های مردم خیر اندیش بوده و نیکوکاران و خیرین میتوانند در صورت تمایل در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.


پایان پیام/
 

کد خبر 254417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha