جمع آوری ماهانه بیش از یک میلیارد ریال صدقه در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مردم خیر و نیکوکار استان طی هشت ماهه سال جاری ماهانه یک میلیارد و 752 میلیون ریال صدقه جهت کمک به محرومان و نیازمندان پرداخت کردند.

سیدجواد رضوی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: طی این مدت بالغ بر 14 میلیارد و 19میلیون ریال صدقه توسط امدادگران جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل30درصد رشد داشته است.

 

وی در خصوص اجرای طرح صدقات در استان گفت: این طرح در راستای احیاء و ترویج سنت های حسنه انفاق ونیکوکاری در بین آحاد جامعه و با هدف کمک به مددجویان تحت حمایت واقشار نیازمند به عنوان یکی از طرح های اصلی و فعال مشارکت های مردمی کمیته امداد است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی درباره چگونگی هزینه صدقات جمع آوری شده در استان اظهار داشت: براساس نظر نماینده ولی فقیه درکمیته امدادامام(ره)، مبالغ جمع آوری شده صدقات در سرفصل های مختلفی از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و... مددجویان تحت حمایت واقشار نیازمند هزینه می شود.

 

وی شفای بیماران، برکت اموال، طول عمر و بخشش گناهان و... را از آثار و برکات پرداخت صدقه عنوان کرد و افزود: در آیات، روایات و سخنان ائمه معصومین(ع) نیز در خصوص پرداخت صدقه تاکید فراوان شده است.

 

وی تعداد کل مشترکین طرح صدقات را 91هزار و705 مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد86 هزار و952صندوق کوچک درمنازل، یک هزار و445 صندوق متوسط در سازمان ها، ادارات کل و... همچنین تعداد 3هزار و308 صندوق بزرگ در میادین، معابر و مکان های عمومی سطح استان فعال و نصب است.

 

رضوی یادآورشد: مردم بایدهنگام مراجعه نیروهای جمع آوری صدقات جهت تخلیه صندوق کارت شناسایی معتبر و یا برگ ماموریت اداری اخذ کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به نزدیکترین کمیته امداد محل زندگی خود اطلاع دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که تمایل به دریافت صندوق صدقات درمنازل یا فروشگاه ها دارند می توانند به ادارات کمیته امداد در شهرستان ها مراجعه و یا در سایت کمیته امداد استان به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 203534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha