8 هزار خانوار خراسان جنوبی مشمول نظام جامع آموزش خانواده هستند

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 8 هزار خانوار از مددجویان این استان مشمول اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده هستند، گفت: 80 مشاور مذهبی و آموزش خانواده با این مجموعه همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد اکبری، مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی در جشن عبادت یکصد دختر تحت پوشش کمیته امداد که در اردوگاه یادگاران ولایت بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون اجرای این طرح در سطح خانواده‌های ‌زیر پوشش کمیته امداد در استان با موفقیت همراه بوده و آثار و نتایج خوبی را در سطح استان شاهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد از نهادهای همزاد با انقلاب اسلامی است، گفت: در حال حاضر ما در دهه چهارم فعالیت کمیته امداد قرار داریم که در این دهه بحث توانمند سازی افراد زیر پوشش را در دستور کار داریم.

 

اکبری رویکرد فرهنگی را یک بحث زیرساختی در مجموعه کمیته امداد ذکر کرد و افزود: تلاش این مجموعه اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی در سطح خانواده‌های زیر پوشش است که این بخش دارای سرفصل‌های مختلفی است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به بیان اقدامات این مجموعه در بحث اوقات فراغت پرداخت و گفت: برنامه‌های متنوعی در دو بخش کانون‌های اوقات فراغت دائم و موقت و مباحث اردویی در این مجموعه صورت گرفته است.

 

اکبری افزود: در سال جاری 5 هزار نفر اوقات فراغت خود را در 12 کانون دائم و موقت و در غالب 120 ساعت، با استاندارد های آموزشی و مجرب ترین اساتید گذراندند و در برخی حوزه ها گواهینامه دریافت کردند.

 

وی از برگزاری پنج دوره اردوی پنج روزه با عنوان «رهپویان ولایت» خبر داد و اذعان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان سه دوره اردو ویژه مادران و دختران تحت حمایت برگزار می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: 12 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو و طلبه در استان از برنامه های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره می برند.

 

اکبری تأکید کرد: علی رغم محرومیت و محدودیت امکانات و تجهیزات، کیمته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی به لحاظ محتوایی استان اول در سایر استان ها شناخته شده است.

 

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر توسط مددجویان استان در کنکور سراسری سال جاری، خاطر نشان کرد: دانش آموزان تحت پوشش هر ساله درکنکور سراسری رتبه های دو رقمی و سه رقمی را کسب می کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برگزاری پنج دوره پنج روزه اردوی رهپویان ولایت به صورت منطقه‌ای در بیرجند با حضور دانش‌آموزانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی خبر داد و گفت: همچنین قرار است سه دوره دیگر از این اردوها بعد از ماه مبارک رمضان در استان برگزار شود.

 

اکبری با بیان اینکه این مجموعه به لحاظ تجهیزات و امکانات درتگنا قرار دارد، یادآور شد: با وجود این کمبودات به لحاظ محتوایی استان ما در کشور رتبه‌ ممتازی را کسب کرده و مورد تشویق دفتر مرکزی قرار گرفته است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 59668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha