46درصد مددجویان امداد خراسان جنوبی را بانوان تشکیل می دهند

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 46 درصد مددجویان این نهاد را بانوان تشکیل می دهند، گفت: زنان نقش بسزایی در پیشرفت و تعالی کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد علی عنایتی، قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی امروز (25 اردیبهشت) در همایش نگین آفرینش اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مهمترین رسالت کمیته امداد است.


وی افزود: در سال جاری فعالیت های متعددی در راستای کارآفرینی و تحکیم بنیان خانواده برای مددجویان برنامه ریزی شده است.


وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه اشتغال و خودکفایی اذعان کرد: در این حوزه ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و ارائه آموزش های لازم در این خصوص در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.


قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه واگذاری مسکن به مددجویان از دیگر اقدامات کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار در اولویت واگذاری مسکن به مددجویان قرار دارند.


عنایتی یادآور شد: خراسان جنوبی با وجود کمبودها، محدودیت ها، محرومیت ها از غنای فرهنگی و اجتماعی زیادی برخوردار است و این امر موجب شده است کمترین آسیب های اجتماعی را در بین مددجویان این نهاد وجود داشته باشد.

 

وی گفت: کمیته امداد در راستای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است و این امر موجب شده تا بسیاری از معضلات اجتماعی موجود در جامعه از بین مددجویان حذف شود.


درویشی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: زنان نقش بسزایی در مدیرت اقتصادی جامعه دارند که اگر این نقش را به خوبی ایفا کنند موجب پیشرفت و تعالی جامعه می شوند.


وی خاطر نشان کرد: هر گاه در زندگی انسان ها مشکلی به وجود آید باید سعی کنند با عفو و بخشش راه حلی را برای رفع آن مشکل بدست آورند چرا که اگر ناراحتی، کینه و دشمنی در دل انسان ها ماندگاری یابد موجب بروز بیماری می شود.


پایان پیام/

کد خبر 132716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha