اهدا 200 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از اهدای 200 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد خبر داد. <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اکبر نخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یکی از رسالت های مهم این نهاد را تامین جهیزیه برای دختران در آستانه ازدواج و گسترش فرهنگ اسلامی در برپائی ازدواجهای آسان و پایدار عنوان کرد و افزود: در این خصوص مبلغ 2 میلیارد ریال از سوی کمیته امداد استان هزینه شده است.

 

وی افزود: فراهم آوردن شرایط جهت ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از برنامه های این نهاد می باشد که تاکنون به 16 زن سرپرست خانوار هدیه ازدواج اهدا شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: به مناسبت ایام دهه فجر، از تعدادی از مسلولین تحت حمایت این نهاد سرکشی و دلجوئی به عمل آمد.

 

علی اکبر نخعی با تاکید بر اهمیت سلامت مددجویان در توانمند شدن آنان خاطر نشان کرد: کمک به وضعیت بهداشت، درمان و سلامت مددجویان از اهداف مهم و محوری این نهاد است و مرکز بهداشت، افرادی که به بیماری سل مبتلا هستند به این نهاد معرفی می نماید و از سوی این نهاد کمک های مختلفی از جمله سبد غذائی، خدمات بیمه ای، پرداخت کمک هزینه معیشتی و درمانی به آنان ارائه می شود.


وی اذعان کرد: مبلغ 25 میلیون ریال جهت اهدا سبد غذائی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در ایام دهه فجر هزینه شده است.


وی از اعزام 80 نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد در شهرستان های قاین و زیرکوه به مشهد مقدس، توسط یک خیرو نیکوکار تهرانی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، علی اکبر نخعی اذعان کرد: یکی از آرزوهای هر فرد ایرانی، مشرف شدن به زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) است و از آنجائیکه مددجویان تحت حمایت به دلیل مشکلات مالی و فراهم نشدن زمینه های لازم، توانائی اینگونه سفرهای زیارتی را ندارند کمیته امداد حضرت امام(ره) همه ساله مقدمات اعزام این عزیزان را برای زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فراهم می نماید.


گفتنی است، این ایتام تحت حمایت به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام و مبلغ 50 میلیون ریال توسط این فرد خیر تامین و هزینه می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 107980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha