60 درصد مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی در مناطق محروم زندگی می کنند

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از بهره مندی 18 هزار و 860 خانواده مناطق محروم از خدمات کمیته امداد استان خبر داد و گفت: 60 درصد مددجویان این نهاد در مناطق محروم زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی امروز (24بهمن) در جلسه بررسی موانع رفع محرومیت استان اظهار داشت: در این استان دو نوع فقر انسانی و محیطی وجود دارد.


وی با بیان اینکه کمیته امداد می تواند تا حدی فقر انسانی را از بین ببرد، افزود: فقر محیطی در استان نیز به حد زیادی قابل مشاهده است.


وی اذعان کرد: با وجود خشکسالی های پی در پی، محور اصلی اشتغال استان کشاورزی است و این امر نشانگر عدم وجود زمینه اشتغال در دیگر حوزه ها است بنابراین باید در روستاها جاذبه بسیاری ایجاد شود که مردم روستاها به شهر مهاجرت نکنند.


مدی کل کمیته امداد خراسان جنوبی از بهره مندی 18 هزار و 860 خانواده مناطق محروم از خدمات کمیته امداد استان خبر داد و گفت: 60 درصد مددجویان این نهاد در مناطق محروم زندگی می کنند.


رضوی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 11 هزار خانواده محروم استان آبگرمکن، 2 هزار و 647 خانواده یخچال، 8 هزار خانواده بخاری، 12 هزار خانواده مسکن مقاوم و 11 هزار خانوار از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نیستند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 درصد اشتغال استان از سوی کمیته امداد تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: در 10 ماهه نخست 2 هزار و 865 نفر از خدمات آموزشی این نهاد بهره مند شده اند.


پایان پیام/

کد خبر 227790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha