بیش از 131 هزار نفر در خراسان جنوبی مشترک طرح های امداد هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خراسان جنوبی گفت: 131 هزار و 500 نفر در سطح استان مشترک طرح های مختلف این نهاد هستند و کمیته امداد را در کمک به محرمان یاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خراسان جنوبی، امروز (18 تیر) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: کمک های مردم استان در قالب 51 طرح مختلف از جمله طرح "کوثر، رحمت، برکت، محسنین، شفاء و..." جمع آوری و به دست نیازمندان می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه ماهانه یک میلیارد تومان کمک توسط مردم استان به محرومان تحت حمایت این نهاد به صورت نقدی و غیرنقدی می شود، افزود: خراسان جنوبی جزو 5 استان برتر کشور در زمینه تحقق برنامه های سال 91 بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد با 393 دستگاه اجرایی، موسسه خیریه و مسجد تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است، ادامه داد: در حال حاضر 73 هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند.

 

وی با بیان اینکه 9.7 درصد از جمعیت استان از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: این رقم در سالهای گذشته 18 درصد جمعیت استان بوده است.

 

رضوی یادآور شد: 2 هزار و 200 نفر در کانون فارغ التحصیلان این نهاد عضو بوده و 10 هزار دانش آموز و 2 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه درصدد جذب مددجوی جدید نیستیم، اظهار داشت: بیشتر مددجویان؛ به صورت تک خدمتی و یا چند خدمتی تحت پوشش قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در 3 ماهه اول سال جاری یک میلیارد و 400 میلیون ریال در بحث جهیزیه مددجویان هزینه شد، یادآور شد: در حال حاضر 500 نفر در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 271308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha