بهره مندی 32 هزار سالمند خراسان جنوبی از خدمات نهادهای حمایتی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 63 هزار سالمند در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 32 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امدادو بهزیستی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اکبر نخعی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی امروز(23اسفند) در شورای ساماندهی سالمندان استان مشکلات معیشتی را از مهمترین مشکلات سالمندان استان برشمرد و گفت: با توجه به از کارافتادگی این افراد و نداشتن فعالیت های اقتصادی شغلی، نداشتن سرمایه و در آمد؛ مشکلات در بین سالمندان جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد.

 

وی مشکلات درمانی را از دیگر مشکلات سالمندان استان ذکر کرد و افزود: این افراد از سبد غذایی مناسب و مکفی برخوردار نبوده و این موضوع موجب بروز بیماری های مزمن و سخت در بین این گروه شده است و همچنین نبود بیمه های مکمل و نداشتن توان مالی برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی مشکلات این افراد را افزایش داده است.

 

نخعی ادامه داد: با توجه به سطح پائین این افراد متاسفانه دریافت اطلاعات جدید و آموزش ها برای آنان فراهم نمی باشد و این امر موجب عدم بهره مندی مناسب از امکانات موجود در خانواده شده است.

 

وی اذعان کرد: نداشتتن مسکن مناسب، مقاوم و دارای بیمه باعث شده سالمندان با کوچکترین بلایای طبیعی دچار مشکلات زیادی شوند و زندگی آنان را در معرض خطر جدی قرار دهد.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی با توجه به نداشتن جاذبه ها و توان اقتصادی مناسب شیوع زود رس سالمندی به علت مشکلات اقلیمی بایستی برنامه خاصی برای این استان درنظر گرفته شود.

 

نخعی با بیان اینکه 63 هزار سالمند در استان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد 32 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی بهره مند می شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 237951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha