تولید 20 درصد فرش کشور توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی از کسب رتبه نخست کشوری این نهاد در تولید فرش خبر داد و گفت: بیش از 20 درصد فرش کشور توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی بافته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد حسین عنایتی فر، قائم مقام کمیته امداد استان خراسان جنوبی، امروز (8 مرداد) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های کمیته امداد، اظهار داشت: این نهاد منشا تحولات بسیار عظمی در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 25 درصد از منابع این نهاد از محل کمک های مردمی جمع آوری شده است، افزود: باید تا پایان برنامه پنجم 75 درصد منابع کمیته امداد را از محل مشارکت های مردمی جمع آوری شود.

 

وی از اجرای طرح مسجد محوری در سال جاری خبر داد و اذعان کرد: مسجد مرکز تعاملات اجتماعی محسوب می شود و می تواند در راستای رفع مشکل نیازمندان بسیار حائز اهمیت باشد چرا که افراد بسیار زیادی تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما نیازمندی های فراوانی دارند که با اجرای این طرح مشکلات این قشر رفع می شود.

 

وی شعار امسال کمیته امداد را توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده ذکر کرد و گفت: اجرای طرح مفتاح الجنه از دیگر برنامه های این نهاد است.

 

وی از ارائه خدمات به 12 هزار دانش آموز این استان خبر داد و گفت: یک هزار و 200  دانشجو از این خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند می شوند.

 

به گفته وی، در حال حاضر 68 هزار نفر در قالب31 هزار و 500 خانوار از خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی بهره مند می شودند.

 

وی تصریح کرد: درآمد ماهانه کمیته امداد امام خمینی(ره) از 416 میلیون در سال 89 به 716 میلیون در سال 90 رسیده است.

 

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی از افزایش هفت میلیارد ریالی درآمد اکرام ایتام در سال 90خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال و خود کفایی از هفت هزار پرونده تشکیل شده در کمیته امداد 6هزار پرونده برای اشتغالزایی به بانک معرفی شدند و یک هزار پرونده نیز آماده معرفی به بانک ها است.

 

وی ادامه داد: رویکرد جدید این نهاد مبتنی بر توانمند سازی مدد جویان است که در سال 90با همکاری مسولان و مردم 9 درصد از این آمار کاسته شده است.

 

وی طرح مفتاح الجنه را دیدار مسئولان و خیران از خانواده های تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته طی دیدار با 700 خانوار در سطح استان 30 میلیون تومان به خانواده ها کمک شد.

 

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان این نهاد، خاطر نشان کرد: برگزاری جشن روزه اولی ها، اطعام بیش از 200 هزار نفر از نیازمندان، اجرای طرح مفتاح الجنه، برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد از جمله این برنامه ها است.


عنایتی فر از اجرای مرحله دوم نظام جامع آموزش خانواده در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این طرح 9 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 157115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha