بهره مندی 6213 هزار نفر از خدمات مشاوره ای امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: طی 9 ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 213 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در 10 هزار و 548 جلسه از خدمات مشاوره ای این نهاد در زمینه های مختلف خانوادگی، شغلی و تحصیلی بهره مند

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدجواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی امروز(21بهمن) در شورای اداری استان اظهار داشت: در فعالیت های کمیته امداد نیاز به همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان است.

 

وی با بیان اینکه هدف کمیته امداد یاری رساندن به محرومان است، افزود: فعالیت های این نهاد تمامی زوایای افراد را در بر می گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 64 هزار و 251 نفر در استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند، اذعان کرد: این رقم 7/9 درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می دهد.

 

رضوی با بیان اینکه کمیته امداد در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش آموزان تحت حمایت اقدام به راه اندازی 11 کانون پیروان ولایت با عضویت 500 نفر دانش آموز دختر و پسر در سطح استان کرده است، تاکید کرد: این کانون ها فضایی برای آموزش و توانمندسازی علمی و عملی دانش آموزان و محلی برای ورود دانش آموزان مستعد و کوشا جهت سرمایه گذاری و تشکیل لشکر مخلص و فدایی رهبر و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: در سطح استان 30 هزار و 368 سالمند تحت پوشش امداد هستند که این رقم 26/47 درصد از کل مددجویان استان را تشکیل می دهد.

 

وی گفت: زمینه سازی و ایجاد بستر کار و تلاش برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از اولویت های این نهاد است که در همین راستا طرح نظام آموزشی در دستور کار کمیته امداد امام استان قرار گرفته که بر همین اساس 10 هزار و 771 خانواده از 30 هزار و 730 خانوار استان در این طرح قرار گرفته و 100 کارشناس با حضور در خانواده ها به صورت چهره به چهره مشکلات فرهنگی و خانوادگی خانواده های تحت پوشش را بررسی می کنند و بر اساس نوع نیاز در رابطه با آنها تصمیم گیری می شود.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، درصد طلاق در بین مزدوجین تحت حمایت کمیته امداد به دلیل خدمات فرهنگی و آموزش های مناسب کمتر از یک درصد است.

 

رضوی از بهره مندی 2 هزار و 200 دانشجو و 10 هزار و 125 دانش آموز از خدمات این نهاد خبر داد و گفت: 19 نفر از دانشجویان و 13 نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد نخبه و دارای استعداد درخشان است.

 

وی با بیان اینکه پنج مجتمع فرهنگی و تربیتی در سطح استان بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تعداد 304 نفر دانش آموز در این مجتمع ها اسکان داده شده اند و از نظر عملکرد این مجتمع ها در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

 

رضوی یادآور شد: طی 9 ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 213 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در 10 هزار و 548 جلسه از خدمات مشاوره ای این نهاد در زمینه های مختلف خانوادگی، شغلی و تحصیلی بهره مند شدند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 226644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha