وجود 109هزار مشترک در طرح های مختلف کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از وجود بیش از 40 طرح در این نهاد خبر داد و گفت: بیش از 109 هزار مشترک در این طرح ها شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدجواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی امروز (11اردیبشهت) در همایش تجلیل از خیرین و زکات دهندگان برتر شهرستان بیرجند اظهار داشت: این شهرستان رتبه اول استان بلحاظ درآمدهای مردمی را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه 45 درصد از منابع درآمدی استان از بیرجند تامین می شود، افزود: شهرستان بیرجند در امر زکات رتبه دوم استان را کسب کرده است.


وی با اشاره به اینکه 40درصد صندوق صدقات استان در شهرستان بیرجند توزیع شده است، اذعان کرد: کمیته امداد استان با 320 دستگاه اجرایی استان انعقاد تفاهم نامه دارد.


به گفته مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی، کار خیر باید خالصانه باشد چراکه کاری که برای خدا باشد ارزش دارد.


رضوی با بیان اینکه نیکوکاری باید آگاهانه باشد، گفت: کسی که با آگاهی کار خیر انجام می دهد کار خیرش چند برابر و هرگز دچار غرور و منت نمی شود.


وی از رشد 45 درصدی کمک های مردمی در جشن نیکوکاری امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی کمیته امداد از بودجه دولت بی نیاز می شود.


رضوی میانگین سرانه کمک هر نفر به کمیته امداد در کشور را 12 هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: این رقم در خراسان جنوبی علی رغم خشکسالی های پی در پی و محروم بودن استان 17 هزار تومان و در شهرستان بیرجند 25 هزار تومان است.


پایان پیام/

کد خبر 249293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha