اجرای طرح فلاح برای بیش از 2 هزار مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری طرح فلاح در 349 خانواده مشمول نظام جامع آموزش خانواده اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد عرب، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 2 هزار و 200 نفر از مددجویان تحت حمایت با حضور 30 نفر از مشاوران مذهبی و متخصص در امور دینی در این طرح شرکت کردند.

وی تعمیق باورهای دینی و معرفتی، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مصون سازی خانواده های تحت حمایت از آسیب های اجتماعی با بالا بردن آگاهی های دینی و ... را از اهداف اجرای طرح فلاح در خانواده های تحت حمایت عنوان کرد.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: این طرح تا پایان سال در تمامی خانواده های تحت حمایت اجرا می شود و طی 6 ماهه سالجاری بیش 34 میلیون ریال در این خصوص هزینه شده است.
 

بهره مندی بیش از 4 هزار مددجو از خدمات مشاوره ای و آموزش

 

عرب گفت: طی 6 ماهه سالجاری بیش از چهار هزار مددجو از خدمات مشاوره ای، راهنمائی و آموزشی این نهاد در سطح استان بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه زنان بیشترین تعداد مراجعان به مراکز مشاوره این نهاد را داشته اند، افزود: طی سال گذشته6 هزار و 200 نفر از مددجویان تحت حمایت در زمینه های مختلف از قبیل مسائل خانوادگی، شغلی، تحصیلی از خدمات مشاوره ای استفاده کرده اند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان وجود آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به انواع مواد مخدر، طلاق و ...در سطح جامعه را از مهمترین عوامل تهدید کننده علیه کانون خانواده ها عنوان کرد و افزود: ارائه جلسات مشاوره ای به افراد تحت حمایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی،  وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم طرح نظام جامع آموزش خانواده تعداد 933خانواده در جلسات مشاوره ای که از سوی این نهاد برگزار می گردد شرکت می کنند.

گفتنی است، طی6 ماهه نخست سال جاری بیش از 35 میلیون ریال جهت خدمات مشاوره ای به مددجویان هزینه شده است.


پایان پیام/

کد خبر 191338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha