مقاومت  ملت ایران در دوران دفاع مقدس باید از طریق هنر به نمایش گذاشته شود

سردار ناظر با بیان اینکه باید مقاومت مردم آبادان، خرمشهر و ملت ایران در دفاع مقدس از طریق هنر به نمایش گذاشته شود گفت: این جشنواره می تواند به مردم و آیندگان، مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی را یادآوری کند تا فهم بهتری از آن دوران داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار محمدقاسم ناظر» امروز (چهارشنبه 17 دی) در حاشیه آئین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار در سال 97 در استان خوزستان برگزار شد و امسال نیز برای دومین بار آن را به میزبانی آبادان پایتخت مقاومت برگزار کردیم.

 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور از رشد 23 درصدی آثار ارسالی شرکت کنندگان به دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام نسبت به جشنواره گذشته خبر داد و افزود: کیفیت این جشنواره سال به سال روند افزایشی به خود می گیرد و ما نیز به دنبال کیفیت گرایی هستیم.

 

وی تصریح کرد: زبان فاخر هنری و رسانه ای بهترین، لطیف ترین و در عین حال تاثیرگذارترین شیوه هم برای انتقال فرهنگ ها و هم برای تهاجم به مواضعی است که نسل جوان ما را با همین سلاح ها تهدید می کندT لذا جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام به عنوان فریاد رسانه‌ای دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت در عرصه بین الملل است.

 

سردار ناظر این جشنواره را یادآور مقاومت مردم ایران در طول دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: این جشنواره بین المللی می تواند به مردم و آیندگان مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس را یادآوری کند تا آیندگان فهم بهتری مربوط به آن دوران داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه باید مقاومت مردم آبادان و خرمشهر و ملت ایران در دوران دفاع مقدس از طریق هنر به نمایش گذاشته شود اذعان کرد: فضای مبارزه در دنیای امروز علیه جمهوری اسلامی ایران چند بعدی شده است و ما باید در تمام ابعاد آماده دفاع و یورش به مواضع پیدا و پنهان دشمن باشیم.

 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به حمایت از آثار هنری هنرمندان و فیلمسازان اشاره کرد و یاد آور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نظارت بر فیلم ها و حمایت از فیلم سازان آیین نامه ای صادر کرده تا هنرمندان در جهت ارائه آثار هنری به صورت فیلم حمایت شوند.

 

کد خبر 1012829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha