صدور ۴۶۰۰ رای جایگزین حبس در گلستان

هاشمیان گفت: در ۹ ماهه ابتدای سال چهار هزار و ۶۰۰ رای جایگزین حبس در استان گلستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» عصر امروز (چهارشنبه 17 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم در تعلل های دستگاه های اجرایی برای رسیدگی به تخلفات منتظر باقی نمی ماند و به عنوان مدعی حقوق عموم و عامه وارد عمل می شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: دستگاه قضایی در صورت قصور و کوتاهی  دستگاه های اجرایی علاوه بر جرم به انفعال این دستگاه ها نیز رسیدگی خواهد کرد.

 

هاشمیان از افزایش میزان صدور رای جایگزین حبس در استان گلستان خبر داد و گفت: در 9 ماهه ابتدای سال چهار هزار و 600 رای جایگزین حبس در استان گلستان صادر شده است.

 

وی افزود: در طول 9 ماهه ابتدای سالجاری 19 فقره بخشش  قصاص پای چوبه دار را در استان گلستان شاهد بودیم که این مهم با همت علما و برادران اهل تسنن و تشیع و اعضای  شورای حل اختلاف با رضایت اولیای دم اتفاق افتاده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: 60 درصد از پرونده هایی که به شورای حل اختلاف استان وارد شده منجر به صلح و سازش شده است و این مهم باعث شده پرونده های ورودی به دادگستری استان گلستان  کاهش و وقت رسیدگی نیز کوتاه تر شود.

 

کد خبر 1012853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha