۱۴۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند آبادان توزیع شد

در ششمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی به مناسبت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان و خانواده‌۲های بی بضاعت آبادان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، در ششمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه مواسات و همدلی امروز (چهارشنبه 17 دی) طی آئینی به مناسبت ایام فاطمیه و همچنین نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش یک‌هزار و 400 بسته معیشتی میان خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند آبادان توزیع شد.

 

این بسته های معیشتی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، موسسات خیریه و نهاد امامت جمعه آبادان تهیه شده است.

 

در حاشیه این آئین «غلامرضا شریعتی» با بیان اینکه استان خوزستان در زمینه کمک‌های مومنانه پیشگام بوده است اظهار کرد: باید از این همه ظرفیت‌ در راستای کمک هر چه بیشتر به نیازمندان به ویژه در ایام کرونا بهره گرفت.

 

استاندار خوزستان از توزیع چندین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در سطح استان خوزستان خبر داد و افزود: این اقدام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در سطح استان خوزستان صورت گرفته و امروز نیز شاهد توزیع بسته های معیشتی در ششمین مرحله این کمک ها در آبادان هستیم.

 

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی یکی از اقداماتی است که در زمینه کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه ناشی از بیماری کووید ۱۹ در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: توزیع این کمک ها با کمک خیران تا ریشه کن شدن این بیماری ادامه دارد؛ خوشبختانه تمام شهرهای خوزستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند اما همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم جدی گرفته شود.

 

شریعتی ابراز کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید مسیر را به سمت و سویی برد که روند فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان خوزستان به حالت عادی برگردد.

 

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» نیز عنوان کرد: در مراحل قبل هر مرحله بیش از یک هزار و 400 بسته معیشتی در میان نیازمندان سطح شهرستان توزیع شده که امروز نیز همین مقدار را در میان خانواده های بی بضاعت توزیع کردیم.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه موسسات خیریه در این امر خدا پسندانه متولی هستند تا بخش عظیمی از این کمک ها را در میان نیازمندان تقسیم کنند ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مجدد رزمایش کوچکتری را داشته باشیم و بخشی از کمک های مردم را در میان نیازمندان توزیع کنیم.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم ناشی از بیماری کرونا و آسیب هایی که به مردم وارد شده نگاه مقام معظم رهبری این است که این رزمایش ها ادامه دار باشد اضافه کرد: این رزمایش با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد احسان صورت می گیرد و از همین امشب این بسته ها در میان نیازمندان توزیع می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اذعان کرد: هدف ما این است که تلاش کنیم در این فضای کرونایی که بخشی از مردم آسیب دیدند بخش کوچکی از این آسیب ها که عمدتا معیشتی و اقتصادی هستند را جبران کنیم که امیدواریم مردم عزیز و هموطنان گرانقدرمان همانند سابق به فرمان رهبر انقلاب لبیک گویند و کمک های خود را در بحث کمک به نیازمندان داشته باشند و بخشی از داریی خود را به نیازمندان آسیب دیده جامعه ناشی از کرونا که بیشتر آنها از قشر کارگر و افراد تحتت پوشش هستند انفاق کنند.

 

در ادامه «سید مجتبی محفوظی» اظهار کرد: همیشه در دین مبین اسلام چه در کلام وحی، در کلام خداوند در قرآن و چه در کلام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توصیه به کارهای خیر، نیک و دستگیری مستمندان و مستضفعان تاکید شده و این سنت حسنه از صدر اسلام تا به امروز استمرار داشته است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد:  نواقص دو شهرستان آبادان و خرمشهر در دو بخش زیرساختی و ایجاد فرصت های شغلی در راستای رونق اشتغال بوده و فقر زائده عدم وجود فرصت های شغلی و بیکاری است که باید مسئولان و متولیان امر تمام سعی و تلاش خود را در راستای فقرزدایی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان منطقه به کار گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید برای مردم، ملت و هموطنان عزیزمان اشتغال زایی کنیم و در این مسیر می توان از مشاغل خانگی و بنگاه های زود بازده شروع کرد و تا کارهای سخت و بزرگ آن را ادامه دهیم.

 

محفوظی فعال شدن گمرکات این منطقه را یکی از امورات زود بازده در جهت ایجاد فرصت های شغلی دانست و یاد آور شد: سه گمرک در این شهرستان مستقر است و اگر گمرکات ما فعال شود و به روزهای اوج خود بازگردد ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

 

کد خبر 1012857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha