بیش از ۳ هزار شغل در شهرستان ورامین ایجاد شده است

فرماندار شهرستان ورامین گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳ هزار و ۱۳۶ شغل در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و مشاغل خانگی در شهرستان ورامین ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین، در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: بر اساس سهمیه، شهرستان ورامین متعهد به ایجاد ۳ هزار و ۹۸۷ فرصت شغلی پایدار در سال جاری است که از این تعداد و براساس گزارس سامانه رصد، تاکنون 3 هزار و 136 شغل در ورامین ایجاد شده است.
فرماندار ورامین گفت: به همت دولت تدبیر و امید، تمامی روستاهای شهرستان ورامین با اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، از زیرساخت‌های توسعه برخوردار بوده و علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، زیرساخت‌های مورد نیاز فرهنگی، بوستان‌های محلی، زمین چمن مصنوعی و کتابخانه احداث شده است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه اشتغال روستایی در ورامین گفت: با تلاش بنیاد برکت، از ابتدای امسال تا کنون 600 فرصت شغلی در شهرستان ورامین ایجاد شده است.
وی گفت: این مشاغل در حوزه صنعت، کشاورزی، تولید قارچ، دامداری، ایجاد گلخانه و تولید فرش ایجاد شده است.
کاغذلو اظهار داشت: بسیاری از روستاهای شهرستان ورامین در حوزه‌های تخصصی فعالیت‌های چشمگیری دارند، به طور مثال روستای احمدآباد، قطب تولید سفال استان تهران است که توجه به این حوزه می‌تواند به توسعه کارگاه‌های تولید سفال و ایجاد اشتغال منجر ‌شود.
وی افزود: طرح فرش میناخانی ورامین که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده، دیگر ظرفیت شهرستان ورامین است که با ارائه تسهیلات ویژه به فعالان این عرصه، می‌توان فرصت‌های شغلی پایداری را در شهرستان ایجاد کرد.

کد خبر 1012887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha