برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر مردمی و شادی‌آفرین باشد

زارع با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر فراگیر، مردمی و شادی‌آفرین باشد گفت: آذین‌بندی معابر عمومی به‌مناسبت جشن ملی پیروزی انقلاب مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» شامگاه چهارشنبه(۱۷ دی) در جلسه هماهنگی بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه گفت: زندگی این بانوی بزرگوار سراسر درس معرفت و اخلاق بوده و الگویی برای همگان است و باید فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه شود.

 

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب به ویژه ۶۳ شهید انقلاب گیلان، امام خمینی (ره) را رهبری با اندیشه‌های بزرگ دانست که توانست انقلابی تمدن‌ساز را هدایت و راهبری کند؛ انقلابی که استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت ارکان مهم و گرانسنگ آن بوده و هستند و آرمان هایی برای مردم درنظر دارد که همه آن‌ها محقق شدنی و برای ایران تعالی بخش است.

 

وی با تاکید بر لزوم تبیین رسالت انقلاب در شرایط کنونی که در هجمه تبلیغاتی و رسانه ای دشمن قرار داریم اظهارداشت: انقلاب اسلامی سرفصل جدیدی برای زندگی مردم در تاریخ معاصر رقم زد؛ بنیانی مبتنی بر عزتمندی برای ملت ایران که در تاریخ این سرزمین کهن، منحصربفرد است.

 

استاندار گیلان بر لزوم بازگویی دلایل خلق این آرمان برای نسل جدید که سال‌های حاکمیت رژیم پهلوی را درک نکرده اند، تاکید و خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای برپایی جشن ملی ایرانیان است زیرا دهه فجر در واقع جشن پایان استبداد، استقرار استقلال و عزتمندی حکومتی برآمده از خواست و اراده مردم و بر مبنای دین مبین اسلام است.

 

وی با بیان اینکه دشمنی های دشمنان با نظام اسلامی ایران از نخستین روزهای شکل گیری انقلاب وجود داشته است، گفت: امروز هم تلاش دشمنان علیه ملت و دولت ایران در شکل و شمایل جنگ اقتصادی نمایان شده است.

 

استاندار گیلان اتحاد و همدلی مردم را رمز موفقیت در برابر این توطئه ها خواند و بیان کرد: همانگونه که در همه صحنه ها، با حضور منسجم مردم توانستیم بر دشواری ها فائق آییم، بار دیگر هم در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با پشتوانه حمایت های مردمی، پیروز می‌شویم.

 

وی  با بیان اینکه ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری، بسیاری از فعالیت ها را به عرصه فضای مجازی انتقال داده؛ به برگزاری آیین های ملی و مناسبت های مذهبی طی 10 ماه گذشته در این فضای رسانه ای اشاره و تاکید کرد: لازم است برای بهره گیری از این بستر برای برنامه های دهه فجر نیز تدابیر لازم اتخاذ شود.

 

زارع  بر لزوم اجرای برنامه های ابتکاری تاکید کرد و گفت: باید از همه ابزارها برای اجرای برنامه های دهه فجر به صورت مردمی، فراگیر و گوناگون استفاده کرد و در همه شهرستانها این مهم مورد توجه باشد و با مشارکت جویی در اجرای آنها، زمینه ‌تقویت وحدت و نشاط عمومی در جامعه فراهم آید.

 

وی تاکید کرد: با توجه به تقارن جشن های این ایام با ولادت حضرت فاطمه(س)، نمادهای شادی آفرین در معابر عمومی نصب و حتما عزمی جدی از سوی شهرداری ها و فرمانداری ها در این خصوص وجود داشته باشد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم گیلان مردمی متدین و با فرهنگ هستند که در همه ادوار و رویدادها حضوری موثر داشته و دارند، توزیع هشت هزار بسته معیشتی به نیت هشت هزار شهید استان در شهرستان‌های مختلف را اقدامی ستودنی خواند و با یادآوری در پیش بودن انتخابات طی سال آینده، تأکید کرد که هوشیاری لازم در این خصوص اندیشیده شود.

 

وی همچنین رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه های دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و گفت: حتما پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح می شوند، به صورت کامل به بهره برداری برسند و به مردم خدمات ارائه دهند.

 

کد خبر 1012899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha