پیش بینی ۱۷۹ برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی تا پایان چهار ماهه پایانی سال

احمدخانی از اجرای ۱۷۹ برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در چهار ماهه پایانی سال با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: 18 برنامه برای اولین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی پیش‌بینی شده که مهم‌ترین این برنامه‌ها کنگره ملی «شعر و قصه» است.

 

محمدربیع احمدخانی خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای چهار ماه پایانی سال 4 برنامه ملی، یک برنامه منطقه‌ای، 39 برنامه استانی و یک مورد برنامه شهرستانی در حوزه فرهنگی پیش‌بینی کرده است.

 

وی به برنامه های پیش بینی شده در حوزه هنری استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این مجموعه نیز یک برنامه ملی، 23 برنامه استانی و هفت برنامه شهرستانی در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه در حوزه قرآنی نیز دو برنامه ملی و 12 برنامه استانی به اجرا گذاشته خواهد شد، اضافه کرد: در مجموع 90 مورد برنامه پیش بینی شده است که 5 مورد از این برنامه‌ها نیز مربوط به شورای فرهنگ عمومی است.

 

احمدخانی ضمن اشاره به برنامه های پیش بینی شده در شهرستان های تابعه افزود: برای شهرستان ابهر حدود 20 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی با اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

به گفته سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، قرار است در شهرستان خرم‌دره 13 برنامه، خدابنده 13 برنامه، طارم 10 برنامه، ماه‌نشان 10 و ایجرود نیز 11 برنامه در طول چهار ماه پایانی سال به اجرا گذاشته شود.

 

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای 179 برنامه را یک میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 80 برنامه در حوزه فرهنگی، 69 برنامه در حوزه هنری و 30 برنامه قرآنی در کل استان در طول چهار ماه برگزار خواهیم کرد که 7 مورد از برنامه‌ها در گستره ملی، یک مورد منطقه‌ای، 74 مورد استانی و 97 برنامه شهرستانی است.

 

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: با وجود اینکه امکانات فرهنگی، هنری و قرآنی استان در همه شهرستان‌ها محدود است اما محدودیت اعتبارات باعث نشده است که در اجرای برنامه‌ها محدودیت داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1012941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha