شناسايی ۲۴ بیمار جدید کرونایی در طرح «شهید سلیمانی» در جهرم

ارجمند از شناسايی ۲۴ مورد مثبت قطعی از اطرافيان بيماران مبتلا به کرونا در طرح «شهید سلیمانی» خبر داد و گفت: برای جلوگيری از موج چهارم كرونا، بيماريابی مبتلايان بدون علامت به صورت خانه به خانه انجام می شود.

«سيد مجيد ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به مراجعه خانه به خانه  در طرح شهيد سليمانی جهت بيماريابی افراد گفت: اين طرح از ۱۴ دی ماه در جهرم، بخش «سيمكان»، بخش «مركزی» و شهرستان خفر آغاز شده و برای خانواده هايی انجام می شود كه يكی از اعضای آنها مبتلا به كرونا است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم افزود: در راستای این طرح تیم مراقبت به منازل مبتلايان مراجعه کرده و ضمن ارائه آموزش های خود مراقبتي به بیمار و اطرافیان آن، از اعضای خانواده كه در تماس مستقيم با بيمار بوده اند نمونه تشخيص سريع كرونا گرفته می شود.

 

به گفته وی همچنين در این مراقبت میزان اکسیژن خون و دمای بدن افرادی كه در تماس با بيمار بوده اند اندازه گیری می شود. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در اين طرح، خانواده و اطرافيان ۵۰ بيمار مبتلا به كرونا تحت مراقبت در منزل قرار گرفتند، عنوان کرد: از ۱۲۵ نفر از آنها تست سريع تشخيص كرونا گرفته شده كه ۲۴ مورد از آنها مثبت كرونا بوده اند.

 

وی بیان كرد: در طرح شهيد سليمانی ۲۳۳ تيم مراقبتی با ۷۰۲ عضو از نيروهای بسيج، سفيران و رابطين سلامت و كارشناسان بيماری های واگير معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي جهرم فعاليت دارند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه افراد شناسايی شده (مبتلا به كرونا) با آموزش هايي كه به آنها داده می شود تحت قرنطينه خانگی قرار می گيرند، تصریح کرد: در صورتی كه علائم بيماری آنها بعد از چند روز بروز پيدا كند و شديد شود؛ اين افراد می بايست سريعا به پزشک متخصص عفونی در مراكز منتخب مراجعه کنند.

 

وی از اهداف مهم اين طرح را مراقبت از افراد در معرض خطر بيماری مانند سالمندان، زنان باردار، افراد با بيماری زمينه ای كه در تماس با فرد مبتلا بوده اند برشمرد و گفت: اين افراد شناسايی و جهت ويزيت متخصص عفونی به مراكز منتخب ارجاع داده می شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بيان كرد: در اين طرح كليه پروتكل های بهداشتی در هنگام گرفتن نمونه تشخيص سريع كرونا خانه به خانه رعايت می شود.

 

کد خبر 1012955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha