بعد از ایمان هیچ قدرتی بالاتر از قدرت علمی و فناوری نیست

روحانی با اشاره به اینکه بعد از ایمان که بالاترین قدرت فرهنگی است شاید هیچ قدرتی بالاتر از قدرت علمی و فناوری نباشد، گفت: این قدرت در همه زمینه های دفاعی، اقتصادی و توانمندی کشور برای رفاه مردم،این فناوری می تواند نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری که به طور ویدئو کنفرانسی در چهار استان  چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس برگزار شد، افزود: امروز شاهد افتتاح خط دو نوع واکسن مهم بودیم و واکسن های دیگری که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.این برای ما از نظر امنیت غذایی و اقتصادی  و همچنین در زمینه ارزی که مصرف می شود، اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این واکسن ها ۲۰۰ میلیون یورو در سال هزینه می شود،افزود: اگر مشکلات دیگر نباشد این افتخاری است که روی پای خود بایستیم، تولید کنیم و انشالله صادر کنیم.همه واکسن هایی که تولید می شود به اندازه نیاز داخلی تولید و توسعه یابد و می تواند نیازهای برخی کشورهای منطقه را حل کند.

روحانی با اشاره به اهمیت کارخانه های نوآوری گفت: کارخانه های نواوری  و پارک های فناوری فضای کشور را علمی می کند و باعث می شود سلسله حرکت دانشگاهی قطع نشود.

وی گفت: در سابق فردی درس می خواند حداکثر تا مراحل تحصیلات تکمیلی و دکترا ادامه میداد و بعد قطع می شد. امروز با این کارخانه های نوآوری تحصیل و تحقیقات ما ادامه می یابد و ما هم به یک اقتصاد پربار و پاک می رسیم و هم می توانیم از لحاظ علمی کشور را بی نیاز کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: بعد از ایمان که بالاترین قدرت فرهنگی است، شاید هیچ قدرتی بالاتر از قدرت علمی و فناوری نیست این قدرت در همه زمینه های دفاعی، اقتصادی و توانمندی کشور برای رفاه مردم،این فناوری می تواند نقش اساسی داشته باشد و حرف اول را در کشور بزند.

کد خبر 1012994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha