نظام اداری برخوردار از عدالت می‌تواند کام مردم را از عدالت شیرین کند

حجت الاسلام رئیسی، گفت:عدالت در ادارات به صورت جذب و نگهداری نیروی انسانی، تقسیم ‌کار، خدمت رسانی تقسیم عادلانه ظرفیت نمود پیدا می‌کند و اگر در این زمینه به درستی عمل شود منجر به رضایتمندی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه امروز (۱۸ دیماه) در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: هر وجب از این خطه شاهد ایستادگی و مقاومت مردان غیور و زنان با همتی است  که در مقابل بعثی‌ها و ضدانقلابی ها ایستادند .


وی خاطر نشان کرد: بدون تردید یکی از موارد مهم توسعه یافتگی استان انسجام و وحدت است زیرا در کرمانشاه علی رغم حضور اقوام ، مذاهب مختلف و گویش‌های مختلف با همت نماینده ولی فقیه، وحدت وجود دارد، 

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تفاوت مدیریت در نظام اسلامی و در تربیت دینی، خاطر نشان کرد: تفاوت با دیگر نظام های مدیریتی در این است که مدیران قبل از هر چیز خود را پاسخگوی محضر پروردگار می‌بینند، و پاسخگوی او بودند رمز مهمی برای سلامت و خدمت گذاری به مردم است و در سلسله مراتب پاسخگویی، پاسخگویی به خدای متعال خیلی مهم است.

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه درحال حاضر خودکنترلی کارآمدترین نظام کنترلی است، افزود: خود کنترلی  هر کسی را از آسیب حفظ می‌کند، لذا در سلسله مراتب اداری هر چقدر به معنویت تاکید شود شاهد کاهش فساد اداری هستیم، امروز سلامت اداری بسیار مهم و نظام اداری عادلانه امری بسیار مهمی است و یکی از جلوه‌های مهم عدالت در ادارات وسازمان‌ها است که شاید بهترین ملاک آن در عمل به قانون در جذب، نگهداری نیروی انسانی، تقسیم کار، کارآمدی و خدمت به مردم در تقسیم عادلانه طرفیت ها، باشد و نتیجه و محصول آن رضایتمندی مردم است.

 

وی  بابیان اینکه اگر نظام مدیریتی بر مردم داری تاکید می‌کنند و شعار آن حق با مشتری است، گفت: اما تعریف ما از توجه به مردم در فرهنگ دینی و کلام علی (ع) است، مردم دوستی مرتبه بالای محبت پروردگار است، محبت نسبت به مردم و دوست داشتن مردم بسیار مهم و در سلوک رهبری معظم انقلاب است، شهید حاج قاسم سلیمانی در رفتار‌های فردی اش با عموم مردم، خانواده شهدا، توجه به مردم و خواست آن‌ها را مد نظر قرار می‌داد.

 

وی با تاکید براینکه نسبت به پاسخگویی به سلسله مراتب اداری طبیعتا باید نظارت پذیری مورد توجه باشد، اظهار کرد: مدیران بر مجموعه خود نظارت داشته باشند، این خلاف اعتماد نیست بلکه منجر به اعتماد می‌شود، تدوام این اعتماد در گرو اعتماد همیشگی است پس مدیران نظارت درون سازمانی و برون سازمانی را برای سالم ماندن مجموعه‌های اداری و کارآمدی افزایش دهند، این پایش‌ها می‌تواند در جهت کارآمدی تاثیر گذارباشد. مجموعه نظارتی برای کمک به مدیریت، خوب دیدن برای مدیران است و به معنای مچ گیری نیست بلکه کمک می‌کند به مدیر در خوب و جامع دیدن مسائل، بنابراین از تمامی مدیران خطر پذیر قدردانی می‌کنیم و آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم، مدیرانی که شبانه روز برای کاهش آلام مردم تلاش می‌کنند و علی رغم تهدید‌ها برای کاهش فساد اداری تلاش می‌کنند و مدیری که مجوز حرکتش رفع مشکلات مردم است حتما مورد حمایت است و راه گشایی درحوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در گرو حرمت مدیران با اخلاص، با شهامت و دارای روحیه جهادی است.

 

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه باید از تصدی گری بکاهیم و بر نظارت دولت بیفزاییم، تصریح کرد: تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصادی باید کاهش یابد، خصوصی سازی باید منضبط شود و دولت تلاش  مضاعف داشته و این بخش را حمایت کند،همچنین در تسهیلات بانکی و سایر موارد مورد حمایت ویژه قرار گیرد؛ لذا اصل خصوصی سازی را مجلس و دولت و قوه قضائیه حمایت می‌کنند، بخشی از واحد‌ها که به بخش خصوصی واگذار شده، چون در مقدمات کار به خوبی انجام نشده است، به طور مثال بحث واگذاری پالایشگاه که توسط مجمع نمایندگان مطرح شد، باید مورد بررسی قرار گیرد و باید در بحث واگذاری‌ها به بخش خصوصی مسئله تولید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. تمامی همت مسئولان و مدیران باید این باشد در استانی که در آن بیکاری جدی است و توانمندی، غیرت، همت، کار و تلاش از ویژگی مردم این منطقه است و یکی از زمینه‌های جرم در جامعه فقر و بیکاری است، پس باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

رییس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: امروز مجموعه تلاش مدیران در استان و کشور یک پیام جدی برای مردم دارد، آنچه که رهبری تاکید کردند که با توجه به توانایی و ذخایر مادی و معنوی که در کشور وجود دارد ما می‌توانیم به لطف پروردگار مشکلات را حل کنیم، همراه با دو اصل، اتکا به خدا و اعتماد به نفس، "ما می‌توانیم"  را محقق سازیم که حاج قاسم جلوه اصلی "ما می‌توانیم" است، تجلیل از حاج قاسم در این ایام به معنی تجلیل از کسی است که اعلام کرد، ما می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم و می‌توانیم علی رغم جنایت‌های دشمن. امنیت منطقه را تامین کنیم. پیام مهم برای دشمن در این است که فشار حداکتری شکسته شده است. استانی که توانسته خوش بدرخشد باید بتواند در کاهش اشتعال و کاهش فقر درجهت رضای خدا و افزایش اعتماد عمومی گام‌های مهمی بردارد، امیدواریم این همدلی و همکاری همه بخش‌ها با محوریت نماینده رهبری در استان، استاندار، مسئولان و بسیجیان به نتیجه برسد. 

کد خبر 1013010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha