طرح صدور کارت ارائه خدمات اجتماعی منزلت سالمندان در گیلان اجرا می شود

زارع از اجرای طرح صدور کارت ارائه خدمات اجتماعی منزلت سالمندان در گیلان خبرداد و گفت: باید سند ملی سالمندان مطابق با وضعیت استان بومی سازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ دی) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با اشاره به جمعیت سالمند گیلان و بیان اینکه سالمندی، یک واقعیت اجتماعی است گفت: باید با تدابیر و راهکارهای درست و اصولی آماده ورود به این مقطع سنی توام با زندگی باکیفیت تر و ارتقا سلامت باشیم.

 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تجارب سالمندان جهت ارتقا شاخص‌های اجتماعی افزود: باید سند ملی سالمندان مطابق با وضعیت استان بومی سازی شود و در این راستا همه نهادهای ذیربط مکلف به همکاری هستند.

 

وی خواستار شناسایی نیازهای سالمندان و ارائه آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی شد و بیان کرد: بیش از ۵۰۰ مرکز جامع و پایگاه سلامت و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط در گیلان فعالیت می‌کنند که باید از این ظرفیت‌ها بهره مناسب ببریم.

 

زارع بر لزوم انجام فعالیت‌های پژوهشی در خصوص کاهش نرخ رشد جمعیت تاکید کرد و از دانشگاه گیلان خواست بخشی از اعتبارات حوزه پژوهش را به این مسیر هدایت کند و در این راستا اقدامات تبلیغی، آگاهی بخشی و تشویقی برای اثربخشی مثبت صورت گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح رفاه و معیشت سالمندان و نیز توجه به مناسب‌سازی مراکز عمومی و خدمات رسانی، از اجرای طرح صدور کارت ارائه خدمات اجتماعی منزلت سالمندان به صورت پایلوت در گیلان اخبر داد و افزود: طرح مذکور در راستای تکریم سالمندان و ارائه خدمات در حوزه‌هایی همچون بهداشتی، درمان، سلامت، اوقات فراغت و ...  اجرا می‌شود که نیازمند توجه و همراهی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها در ارائه خدمت به این افراد است.

 

استاندار گیلان در ادامه به سند آمایش سرزمینی به عنوان یک نقشه راه و تلاش‌های صورت گرفته برای تدوین این سند اشاره کرد و آن را گامی در راستای چارچوب سازی برای سیاست گذاری توسعه ملی و جهت بخشی به توسعه فضای سرزمینی دانست.

 

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف با تعیین مزیت‌های توسعه‌ای و مبتنی بر رویکردهای آمایشی اظهارکرد: آمار بالای روستانشینان در گیلان باتوجه به تولیدات و خلاق بودن آنان برای ما یک مزیت است و در این راستا برای حفاظت از کاربری اراضی، میراث فرهنگی و معنوی و بافت های روستایی باید تلاش مضاعف شود.

 

زارع در پایان با اشاره به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف انرژی در گیلان خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به کاهش مصرف انرژی، برق و گاز و قطع آن در ایام تعطیلی اداره‌ها هستند ضمن اینکه مردم استان نیز باید به منظور پیشگیری از خاموشی‌ها و قطعی احتمالی، در مصرف گاز و حامل های انرژی، صرفه جویی کنند.

 

کد خبر 1013060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha