کانون های مساجد پیشتاز درحفظ فرهنگ بومی و دینی

حجت الاسلام مجدی زاده گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، پیشتاز در حفظ فرهنگ بومی و دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مجدی زاده» در بازدید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرستان زرندیه و دیدار با رئیس این اداره ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی و دینی گفت: مسئولان فرهنگی این شهرستان فعالیت های گسترده ای را در این راستا انجام می دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

امام جمعه شهر پرندک با اشاره به مسائل فرهنگی شهر پرندک و اهمیت پرداختن به فرهنگ دینی، افزود: با توجه به افزایش مهاجرتها به این شهر می بایست در راستای حفظ فرهنگ بومی تلاش شود که کانون های مساجد می توانند در این راستا نقش آفرین باشند.

 

وی تعامل بین بخشی دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را یکی از بهترین راهکارهای مقابله با آسیبهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و بیان کرد: امید است همواره شاهد همدلی و تعامل هر چه بیشتر مجموعه های فرهنگی و دستگاه های مختلف با هم باشیم.

 

حجت الاسلام مجدی زاده ضمن قدردانی از زحمات مجموعه اداره ارشاد اسلامی فعالیتهای این اداره را چشمگیر و ارزشمند دانسته و ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در شهر پرندک از جمله سوگواره های تعزیه، جشنواره های هنری، محافل ادبی، برگزاری کلاسهای آموزشی و غیره موجب ارتقاء سطح فرهنگی مردم شهر پرندک بوده است که انشاالله ادامه هم خواهد داشت.

 

در ادامه این دیدار ، «احمد جوانمرد» نیز در سخنانس با اشاره به فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های مساجد بعنوان پایگاههای فرهنگی و دینی این اداره در نقاط مختلف شهرستان تلاش می کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، به استقبال گسترده افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان از فعالیت های کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: از امام جمعه شهر پرندک تقاضا داریم تا با حمایتهای خویش، اداره ارشاد را در راستای فعال تر نمودن این کانونها یاری نماید.

 

لازم به ذکر است هم اکنون سه کانون فرهنگی هنری توحید، ولیعصر(عج) وخاتم الانبیاء در مسجدجامع، مسجدصاحب الزمان(عج) و مسجدحضرت ابوالفضل(ع) شهر پرندک فعالیت می کنند.

کد خبر 1013086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha