حماسه آفرینی ساروی ها در ۱۸ دی ادامه قيام سال۴۲قم بود

حجت الاسلام محمدی لائینی، حماسه آفرینی با شکوه و خودجوش مردم شریف و انقلابی ساری در ۱۸ دی را ادامه قيام سال۴۲قم دانست و گفت: شهیدان عابدین پور و توفیقی، دو یادگار این روز به شمار می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(18دی) درآئین گرامیداشت شهدای ۱۸ دیکه درگلزارشهدای ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «عسگری توفیقی» و «سید اسماعیل عابدین پور»، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا خواستیم از برگزاری مراسم صرف نظر کنیم ولی قرار بر این شد  که با حداقل نفرات در مکانی باز ارادت خود را به همه شهدا به خصوص شهدای ۱۸ دی ابراز کنیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه ساروي هاي مومن و نااميد از حكومت شاهنشاهي همانند سایر هموطنان خویش، از روزهاي آغازين بروز و ظهور انقلاب اسلامي و در ادامه قیام سال 42 مردم قم، گوش به فرامین امام خميني(ره) دوشادوش هموطنان خويش علیه رژیم منحوس پهلوي با تقديم شهیدان چمنی، رهنما، عابدین پور، گلمائی، علامه، گلوگاهی، عسگری توفیقی، ثمربخش درخت نوپا انقلاب اسلامي ايران را تنومند نمودند، افزود: در سالگرد شهادت شهیدان توفیقی و عابدین پور در کنار مزارشان هستیم امیدواریم شاهد برطرف شدن هر چه زودتر بیماری کرونا باشیم و بتوانیم وظایفان را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی مردم و مسئولان در بزرگداشت شهدا مجالس و محافل فراوانی در فضای فیزیکی و مجازی برپا کردند، ادامه داد: از همه این خدمات و زحمات و برپاکنندگان که همواره به اصول و توصیه های بهداشتی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا توجه داشتند که نشان دهنده سربلندی مردم ما در مباحث معنوی است، تشکر دارم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امروز به یاد دو شهید عزیزی که در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۷، شهید عسگری توفیقی و شهید اسماعیل عابدین پور در این مکان  به همت مسئول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی و حضور خانواده های شهدا و مسئولان حاضر شدیم.

 

وی بیان کرد: سردار سلیمانی بارها سفارش کرد قدر شهیدان را بدانیم و ولایت مداری را از شهدا بیاموزیم کسانی که حماسه‌های فراوانی ایجاد کردند این انقلاب در طول چهل سال در مقابل انواع فشارها ایستادگی کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به پیشینه تاریخی مردم ایران سربلند و سرافزار در عرصه های مختلف و دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) در ولایت مداری سرآمد بود و از برکات چنین عالم جاویدی است که مردم عزیز ما درس ولایت مداری می گیرند ما شاگردان مکتب شهدا و علما هستیم قدر امام و شهدا را باید بدانیم.

 

کد خبر 1013094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha