مهارت‌آموزی اولویت‌ برنامه های استان  سمنان برای ایجاد توسعه پایدار است

منصوری با اشاره به اینکه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در ایام دهه فجر افتتاح می شود گفت: مهارت‌آموزی از برنامه‌های اولویت‌دار استان برای ایجاد توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «فاطمه منصوری» در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه  طرح‌های مهارت‌آموزی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان سمنان قرار دارد گفت: دو مورد از ۳۱ برنامه اولویت‌داری که از سوی وزیر کشور به استانداران اعلام‌شده مرتبط با حوزه مهارت‌آموزی است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در ایام‌الله دهه فجر خبردادو افزود: پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در حوزه معاونت توسعه منابع استانداری سمنان پیگیری می‌شود و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت ارتباطات راه‌اندازی و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه این پارک بستر و خواستگاهی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان سمنان است ادامه داد: آموزش‌هایی که در حوزه مهارت در استان به آن نیاز داریم به این جهت سوق داده می‌شود و باید با سرعت بیشتری در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات گام برداریم.

 

منصوری بابیان اینکه این پایگاه برای توسعه آموزش‌ها، اشتغال‌زایی، برگزاری استارتاپ ها و مرکز سنجش سلامت حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: مهارت‌آموزی سربازان و توسعه مهارت در استان در اولویت برنامه‌های مهارتی قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه بخش دوم این برنامه تا مربوط به حوزه آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی است، بیان کرد: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و توسعه مهارت و کارآفرینی در دستور کار است.

 

وی با تأکید بر اینکه در این راستا تمام متصدیان حوزه مهارت و اشتغال به این مسئله ورود خواهند کرد، افزود: تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای دستیابی به برنامه جامع مهارتی ضروری است.

 

منصوری با تأکید بر لزوم مسئله شناسی در صنعت گفت: به دنبال تشکیل اتاق حل مسئله در تمام شهرستان‌های استان هستیم و این در حالی است که این اتاق اکنون در شهرستان سمنان راه‌اندازی شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان یادآور شد: دو کارخانه نوآوری در استان راه‌اندازی شده و درصدد راه‌اندازی یک واحد نوآوری دیگر در استان هستیم تا هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را با حلقه مفقوده مهارت در سراسر استان محقق شود.

کد خبر 1013102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha