تامین معیشت مردم رویکرد اصلی مجلس در بودجه ۱۴۰۰ است

قالیباف تامین معیشت مردم را رویکرد اصلی مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ دانست و گفت: محرومیت‌زدایی، حفظ سلامت و رونق تولید و اشتغال از دیگر رویکردهای اصلی مجلس به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدباقر قالیباف» عصر امروز (پنجشنبه ۱۸ دی) در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی خود در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید جعفرزاده سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه در این سفر به واسطه شیوع ویروس کرونا نتوانستم با مردم دیدار گسترده داشته باشم از حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار این استان عذرخواهی می کنم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، هدف از سفرهای استانی خود را کمک به دولتمردان برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود دانست و گفت: از آنجا که سابقه اجرایی دارم تلاش می‌کنم تا به مدیران اجرایی کمک کنم و هیچگاه به دنبال مچ گیری نیستم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی سوء مدیریت و دیوانسالاری را از نقاط آسیب‌پذیر کشور عنوان کرد و افزود: برای رفع این ۲ چالش باید نظارت ها را تشدید کرد.

 

قالیباف همچنین بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم تا اصلاحات را از ساختار بودجه آغاز کنیم و امید می‌رود با تحقق این مهم تاثیرات قابل توجهی در کشور مشاهده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که با اصلاح ساختار بودجه بسیاری از مشکلات کنونی کشور برطرف می‌شود و در حالی که ساختار بودجه باید سال های گذشته از سوی دولت انجام می‌گرفت اما مجلس در بودجه ۱۴۰۰ این مهم را محقق می‌کند.

 

قالیباف بابیان اینکه اصلاح ساختار بودجه در سیاست‌های کلان کشور هم مورد تاکید است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۷ در خطاب به دولتمردان بر این موضوع تاکید داشتند اما طی این سال ها اتفاقی در این خصوص شکل نگرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اصلاح ساختار بودجه درآمدها پایدار و واقعی شده و در هزینه‌ها دقت بیشتری می‌شود.

 

قالیباف، حذف دلالان در بازار را از تاثیرات اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و گفت: امروز بیشترین سود را دلالان می‌برند به طوری که به طور مثال فاصله اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار گیر دلال می‌آید که این موضوع ریشه در ساختار بودجه و سیاست‌های پولی کشور دارد.

 

وی در ادامه به مسائل و مشکلات استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط این استان محرومیت عمیقی وجود دارد که باید همه بخش‌ها به ویژه مجلس و دولت به یکدیگر کمک کنند تا خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم استان ارتقا داده شود.

 

رئیس قوه مقننه افزود: این استان نیروهای متخصص و ظرفیت‌های فنی خوبی برخوردار است که توان رقابت با استانهای پیشرفته را دارد اما باید محرومیت غیرقابل تحملی که در این استان وجود دارد را با کمک نهادهای مختلف از میان برداریم.

 

قالیباف به مطالبات مردم این استان در حوزه آب نیز اشاره کرد و گفت: مردم این استان دیدگاه منصفانه‌ای در خصوص آب و مسائل انتقال آن دارند اما مطالباتی هم دارند که در کمیسیون های مجلس بررسی و پیگیری می شود.

 

کد خبر 1013167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha