حاج قاسم‌ قبل از انقلاب هم یک مبارز بود

برادر شهید سلیمانی به سوابق مبارزاتی آن شهید والامقام در قبل از انقلاب و دوران مدرسه اشاره کرد و گفت: حاج قاسم‌ یک مبارز قبل از انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان حسین‌ سلیمانی پنجشنبه شب (۱۸ دی) در برنامه " وصف مالک" بیان‌ کرد: پدرم‌ کشاورز بود و در زمینی کشاورزی می کرد که مالک داشت‌ و خود خرده مالک بود؛ وقتی گندم‌ ها به مرحله درو می رسیدند تمام‌ خرمن‌ را یک جا جمع و بین‌ ارباب و کشاورزان‌ تقسیم‌ می کرد حتّی همیشه سعی می کرد سهم خودش کمترین‌ سهم‌ باشد تا حقی بر گردنش‌ نباشد.


برادر بزرگ شهید سلیمانی افزود: پدرم‌ همیشه به ما نان‌ حلال می داد و هیچ گاه در حدود الهی خطایی نمی کرد و یکی دیگر از خصلت های پدرم عبادت و زهد او بود؛ همیشه اهل نماز اول وقت بود و روزه کامل را می گرفت؛ حتی اگر بیماری سراغش می آمد از نماز غافل نمی شد؛ همیشه با خواندن نماز صبح ِ او ما بچه ها هم‌ بیدار می شدیم‌.


وی ادامه داد: پدرم‌ هیچ وقت حرام‌ به خانه نمی آورد و در انجام‌ واجبات و مستحبات بسیار حریص بود این‌ خصلت های پدرم‌ در ما بچه ها به خصوص حاج‌ قاسم‌ رشد کرد و نهادینه شد.


برادر بزرگ شهید سلیمانی تصریح‌ کرد: قاسم‌ یک مبارز قبل از انقلاب بود و روزی از روزهای تحصیلش که در دبیرستان‌ مشغول تحصیل بود و آن‌ روز اعلام‌ کرده بودند طرفداران شاه و مردم‌ برای حمایت از شاه درب منازل خود پرچم شاهنشاهی را نصب کنند؛ در روستای‌ ما اصلاً کسی پرچم نصب نکرده بود، حاج‌ قاسم‌ و دوستش احمد در روستای قنات ملک به من‌ گفتند همه مردم‌ را در مدرسه جمع کن، تک تک خانه ها را رفتیم‌ و مردم‌ را به آنجا خواندیم  قاسم‌ در جمع مردم‌ صحبت های‌ مفصلی راجع به مبارزات امام و تبعید امام کرد.

 

وی ادامه داد: قاسم که بر ضد شاه صحبت می کرد اکثراً متحیر و بهت زده و متفرق شدند تنها یکی دو خانواده ماندند و صحبت های قاسم را تا پایان گوش دادند وقتی که به خانه رفتیم‌ پدرم‌ گفت قاسم‌ پسرم‌ برو ممکن‌ است ژاندارم‌ ها به سراغت بیایند که او هم از بیراهه به رابر و سپس به کرمان‌ رفت.

 

سلیمانی خاطرنشان‌ کرد: قاسم‌ در کرمان هم که دوره دبیرستان‌ درس می خواند دست از مبارزه با شاه بر نداشت و هر جا بساط مشروب بود آن‌ بساط را جمع آوری می کرد قاسم‌ کاراته باز و قوی بود تعدادی از بچه های انقلابی را در خیابان‌ های شهر کرمان مامور کرده بود که هر جا بساط مشروب فروشی بود جمع کنند.

 

وی گفت: یکی دیگر از راه های مبارزه قاسم، پخش اعلامیه های امام در رابر بود و در هر شهری افرادی انقلابی انتخاب و با این افراد اعلامیه امام را در شهرهای کرمان‌ پخش می کرد، با آن روحیه ای که امام‌ و انقلاب را دوست داشت‌ وارد سپاه شد و همیشه در برابر امام‌ و رهبری دست بر سینه می گذاشت‌ و به امام‌ و رهبری می گفت جای شما در قلب من است او در ولایت ذوب شده بود.

 

سلیمانی از سوی خانواده خود و خانواده شهید پور جعفری نامه ای مبنی بر تشکر و قدردانی از عموم‌ مردم‌ و نهادها و ارگان  های دولتی و خصوصی جهت برگزاری آئین‌ های گرامی داشت سردار سلیمانی، قرائت کرد.

کد خبر 1013177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha