کارخانه تولید مواد شیمیایی مورد نیاز مس سرچشمه در رفسنجان‌ کلنگ زنی شد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان‌ گفت: این کارخانه در زمینی با مساحت ۷ هکتار به مدت ۳ سال راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ جمعه (۱۹ دی) با حضور علیرضا رزم‌ حسینی وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات ایجاد کارخانه تولید ۹ ماده شیمیایی مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز شد.

 

 

 

مجید کهنوجی در حاشیه این‌ آئین‌ به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این‌ کارخانه در زمینی به مساحت ۷ هکتار به مدت ۳ سال راه اندازی می شود.

 

 


مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان‌ بیان کرد: برای این طرح‌ اعتباری بیش از ۲۷ میلیون یورو و ۲ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران هزینه خواهد شد.

 

 

 

وی با اشاره به اشتغالزایی این‌ کارخانه برای ۱۵۸ نفر خاطرنشان کرد: این کارخانه که راه اندازی شود مجتمع مس چشمه ۹ ماده مورد نیاز خود را از این کارخانه تامین‌ می کند و این‌ مزیت را دارد که  از خروج ارز هم جلوگیری می شود.

 

 

 

کهنوجی گفت: مس سرچشمه این مواد شیمیایی مورد نیاز را از خارج‌ تهیه می کند لذا وقتی کارخانه ایجاد شود از وابستگی به بیگانگان‌ هم رهایی می یابد.

 

 

 

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این‌ آئین‌ گفت: شرکت های مس در کشور اعم از شهربابک و سونگون هم‌ مواد مورد نیاز معادن خود از اینجا تهیه می کنند.

 


وی ادامه داد: ماده شیمیایی در این‌ کارخانه ۵ هزار cs2خواهد بود و از این‌ ماده می توان محصولات دیگر مورد نیاز فولتاسیون‌ معادن مس را در داخل کشور تولید کرد.


 

سعد محمدی مزیت‌ این‌ ماده تولیدی را جلوگیری از خروج‌ ارز دانست و افزود: این‌ ماده شیمیایی باعث می شود ظرفیت‌ کنسانتره فعلی که یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار تن است به ۲ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تن‌ ظرف ۴ سال افزایش یابد.

کد خبر 1013182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha