آیت‌الله مصباح یزدی برای دفاع از ارزش‌های اعتقادی و دینی کوتاهی نکردند

حجت الاسلام اکبری ، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی مردانه برای دفاع از ارزش های اعتقادی و اخلاقی و دینی جمهوری اسلامی ایستادند.

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: یکی از دلایل اعتماد شایان رهبری به مبنای فکری حضرت آیت الله مصباح یزدی ، این بود که ایشان می دانستند این مرد بزرگ می تواند گام های اساسی و مهمی برای اسلامی کردن علوم انسانی ، نه در شعار، بلکه در عمل ،بردارد و یک کار زیربنایی و اساسی انجام بدهد، تا در مجامع علمی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد . 

 

وی با اشاره به فعالیت های درخشان و موثر آیت الله مصباح یزدی در پرورش اساتید دینی اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی مردانه برای دفاع از ارزش های اعتقادی و اخلاقی و دینی جمهوری اسلامی ایستادند و کادرسازی کردند. ایشان یک مجموعه عظیم آموزشی و پژوهشی با نام مقدس حضرت امام خمینی برای تبیین مبانی دینی و آموزش علوم  اسلامی ایجاد کردند . یعنی علوم انسانی را با استفاده از بهترین اساتید در حوزه‌های علمیه وارد کردند و اساتیدی را پرورش دادند که هم مبنای اعتقادی و دینی اسلام را بلد باشند، هم با علوم انسانی و علوم روز در مراتب بالا آشنا باشند. 

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به فعالیت مجموعه عظیم آموزشی و پژوهشی با نام مقدس حضرت امام خمینی(ره)  افزود : اصل این مجموعه بر این است که ، انحرافاتی که در علوم انسانی وجود دارد بر اساس مبانی دینی شناسایی کنند، و برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تلاش کنند ، نه فقط با یک عنوان مثل حرکتی که برای دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد ،ولی همان متون غربی تدریس می شد . بلکه در رشته های مختلف علوم انسانی، محتوا های علوم غربی را کالبدشکافی کنند و مطالب انحرافی را اصلاح کنند و مطالب صحیح را بر اساس آموزه های دینی تطبیق بدهند و در نهایت مطالبی را در قالب علوم انسانی ارائه بدهند که کاملاً با علوم دینی ما سازگار باشد. 

 

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: در حال حاضر افراد متخصصی جزو فارغ التحصیلان مدرسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی هستند ، که در رشته های اقتصاد ،علوم سیاسی ،علوم قرآنی، علوم تربیتی، روان‌شناسی، جامعه شناسی، حقوق و بسیاری از زیر شاخه های دیگر علوم انسانی صاحب نظر هستند . کسانی که اگر زمینه بحث علمی برای آنها فراهم بشود، می‌توانند در مجامع علمی  با زبان روز دنیا از مبانی دینی دفاع کنند و مبانی دینی را وارد فضای فکری و علمی جامعه کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه این فعالیت آیت الله مصباح یزدی مورد تایید امام خمینی و رهبر انقلاب بوده است  گفت: این حرکت مورد تایید امام خمینی بود و تا زمانی که زنده بودند، از این موسسه حمایت مالی و معنوی می کردند و بعد از ارتحال ایشان هم مقام معظم رهبری خود از این موسسه آموزشی و پژوهشی حمایت کردند . 

 

امام جمعه سنقرو کلیایی بابیان اینکه در این موسسه مشغول فعالیت بوده ، اظهار کرد: مدتی که بنده در این موسسه مشغول تدریس بودم مقام معظم رهبری به این موسسه تشریف آوردند، آمدن ایشان به آنجا حکایت از اهتمام ایشان برای سر و سامان دادن به فعالیت های علمی در جهت ارائه مکتب حیات بخش اسلام در قالب علوم انسانی بود. در قم موسسات مختلف ، مجامع علمی ، دانشگاه‌های مختلف و مراکز تخصصی زیادی وجود دارد و بین همه آنها، این مجموعه مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری بود. 

 

حجت الاسلام اکبری با بیان دستاوردهای این مجموعه خاطر نشان کرد: بخش پژوهشی موسسه کتاب های زیادی را تدوین کرده است و حتی بسیاری از منابع دانشگاهی از خروجی های تالیفات شاگردان موسسه حضرت آیت الله مصباح یزدی است.


وی در پایان گفت: راه روشن ایشان ادامه داردو آیت الله مصباح یزدی، شاگردانی تربیت کرده‌اند که در دانشگاه‌ها جزو اساتید برتر و هیات علمی، امام جمعه هستند و یا در مسئولیت های کلیدی دیگر وارد شده‌اند.  اگر انحرافی در مباحث دینی و فکری و اخلاقی در جامعه توسط افراد منحرف و نفوذی ایجاد بشود، با سد محکم شاگردان آیت الله مصباح یزدی مواجه خواهد شد . ان‌شاءالله خدا روح این عالم فرزانه را با صاحب شریعت حضرت محمد(ص) محشور بگرداند .

کد خبر 1013204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha