حیات و هویت نظام جمهوری اسلامی به واسطه مراسم های ملی و مذهبی است

آیت الله حسینی هویت و حیات نظام جمهوری اسلامی را به واسطه مراسم های ملی و مذهبی دانست و گفت: این حوادث تاریخی باید همیشه مورد توجه قرار گرفته و گرامی داشته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدنصیر حسینی» ظهر امروز (19 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: پروردگار عالم در سوره مومنون شاخص انسان متقی و مومن را بیان کرده و فرموده «کسانی که که مومن نیستند در این دنیا رستکار نمی شوند و زندگی آنها در دنیا و آخرت نکبت بار خواهد بود».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: مومنون کسانی هستند که در نماز خود تواضع و ادب جسمی و روحی دارند که نشان دهنده خشوع درونی است که بر جسم انسان تاثیرگذار است.

 

وی به یکی دیگر از صفات انسان مومن و رستگار اشاره کرد و ادامه داد: انسان مومن از حرکت و سخن لغو و بیهوده می گذرد و برای گناه هزینه نمی کنند.

 

آیت الله حسینی پرداخت زکات را از دیگر صفات انسان مومن و رستگار برشمرد و یادآور شد: زکات شامل واجب و مستحب بوده و اگر کلام و رفتار انسان نیک بود، خود یک نوع زکات است، کما اینکه زکات علم نشر آن است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسان مومن باید حافظ دامن خود باشد و این از صفت های چنین انسان هایی است، اضافه کرد: آلودگی دامن دام بسیار خطرناکی است که شامل زن و مرد می شود و باید از حرام خداوند در این مسیر خودداری کرد.

 

وی وفای به عهد و پیمان با خداوند و انسان های دیگر را از دیگر صفات انسان های مومن و پرهیزگار دانست و خاطرنشان کرد: اگر عهد و پیمانی با بندگان خدا بسته شده و خلاف شرع نباشد باید به آن وفادار باشیم و به عهد خود با خداوند نیز عمل کنیم.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه عدم خیانت در امانت از دیگر ویژگی های انسان مومن و رستگار است، گفت: نباید دست ها، قلم ها، چشم ها، گوش ها و در یک کلام اعضا و جوارح انسان آلوده باشد، زیرا خداوند آنها را سالم و پاک تحویل انسان داده و باید آنها را سالم و پاک تحویل دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد صیانت از احکام و نماز را از دیگر ویژگی های انسان مومن دانست و ادامه باید: باید نماز را به موقع به پا داریم و احکام الهی را هرکدام سرجای خود به آنها عمل کنیم.

 

وی در خطبه دوم نماز ضمن توصیه به رعایت تقوا و دوری از گناه، به مناسبت های هفته و 19 دی ماه، سالروز قیام تاریخی مردم قم اشاره کرد و گفت: در این روز مردم شریف قم بر علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: در پی اهانت روزنامه اطلاعات علیه مرجعیت تشیع و اینکه بی حجابی را فضیلت و حجاب را کهنه پرستی دانستند، مردم قیام کردند و این روز شتاب دهنده به انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ستم شاهی را سرعت بخشید.

 

امام جمعه یاسوج هویت و حیات نظام جمهوری اسلامی را به واسطه مراسم های ملی و مذهبی دانست و اظهار کرد: این حوادث تاریخی باید همیشه مورد توجه قرار گرفته و گرامی داشته شوند.

 

وی ضمن تاکید بر گرامی داشت سالروز قیام 9 دی و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی، تاکید کرد: با توجه به بحث کرونا عدم برگزاری برنامه ها، می توان از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما در این راستا استفاده کرد.

 

آیت الله حسینی به سخنان مقام معظم رهبری در روز گرامی داشت قیام 19 دی مردم قم اشاره کرد و گفت: معظم له فرمود«آمریکا به دنبال تسلط بر منطقه است»، وقتی دولت های منطقه عرضه دفاع از کشور خود را ندارند، آمریکا بر آنها مسلط می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه « بی ثباتی منطقه، مقدمه ای برای تسلط آمریکا بر منطقه است» ، ادامه داد: آمریکای جنایتکار با استفاده از این ضعف در تلاش برای مسلط شدن بر منطقه خاورمیانه است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر «برداشتن تحریم ها» تاکید کردند، خاطرنشان کرد: این تحریم ها ضد انسانیت و ضد بشریت هستند و باید تلاش کرد تا تحریم ها برداشته شوند.

کد خبر 1013221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha