اقدام به غنی سازی ۲۰ درصد واکنشی طبیعی و منطقی است/ لزوم ورود مسئولان به آلایندگی پتروشمی

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه استکبار جهانی باید بداند زیاده خواهی و تهدید به زور برای او هزینه خواهد داشت، گفت: غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم واکنشی طبیعی و منطقی از سوی ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهرستان چوار، ظهر امروز(۱۹ دی) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به کلام حضرت امام علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در  بیانی  می فرمایند که ستایش مخصوص خداوند است، هر زمان شب فرا رسد و پرده ظلمت فرو افتد، ستایش از آن پروردگار است هر زمان که ستاره ای طلوع و غروب کند و حمد ویژه خداوند است که نعمتش هرگز پایان نمی پذیرد و بخشش های او را جبران نتوان کرد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» تصریح کرد: این تعبیرات اشاره به دو نکته می کند، نخست این که حمد و ستایش ما دائمی و همیشگی است و همان گونه که فرا رسیدن شب و فرو افتادن پرده تاریکی به طور مرتب تکرار می شود و تا دنیا برپا است و رفت و آمد شب و روز برقرار است، حمد و سپاس ما نیز جاویدان است و نیز طلوع و غروب ستارگان همچون حمد و ستایش ما همیشگی است.

 

وی ابراز کرد: نکته دیگر این که تاریکی شب و طلوع و غروب ستارگان از نعمت های بزرگ پروردگار است، تاریکی شب به انسان بعد از کار سنگین روزانه آرامش و استراحت می بخشد، نه تنها به خاطر این که مانع از فعالیت ها است، بلکه به خاطر این که نفس ظلمت و تاریکی، آرام بخش و خواب آور است و به همین دلیل بهترین موقع برای خواب عمیق و راحت، شب ها و هنگام خاموش کردن چراغ ها است.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: قرآن مجید در آیه ۷۲ سوره قصص، به این نکته اشاره کرده می فرماید که بگو به من خبر دهید اگر خداوند روشنایی روز را تا قیامت بر شما جاویدان کند، کدام معبود غیر از خدا است که شبی برای شما بیاورد تا در آن آرامش یابید، آیا نمی بینید؟، فایده طلوع و غروب ستارگان نیز بر کسی پوشیده نیست، چرا که تنظیم اوقات و پیدا کردن راه به سوی مقصود در دریاها و صحراها، به وسیله ستارگان حاصل می شود همان گونه که در سوره انعام می خوانیم که «او کسی است که ستارگان را برای شما قرار داد تا در تاریکی های بیابان و دریا به وسیله آنها راه را بیابید».

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: آری در آن روز که وسایل راهیابی کنونی اختراع نشده بود، مطمئن ترین وسیله برای کسانی که از بیابان های بی نشانه و دریاها عبور می کردند، در روزها طلوع و غروب آفتاب بود و در شب ها ستارگان و به همین دلیل راهیان بر و بحر، فرد یا افراد آگاهی را از وضع نجوم همراه با خود داشتند، تا در بیابان و دریا، راه را گم نکنند و این که در روایات پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت(ع) به «نجوم» تشبیه شده اند، نیز به خاطر همین است که مردم به برکت آنها راه مستقیم حق را پیدا می کنند و از بیراهه ها در امان خواهند بود.

 

وی تصریح کرد: تكيه حضرت امام علی(ع) در میان همه نعمت ها بر تاریکی شب و طلوع و غروب ستارگان ممکن است مشتمل بر این پیام نیز باشد که با قیام شاميان خونخوار بر ضد حکومت امام(ع)، دوران تاریکی برای مسلمانان فرا رسید و راه نجات در آن زمان، تنها ستاره فروزان ولایت بود.
 

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه با اشاره  به اینکه  روز دوشنبه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام شد که غنی سازی 20 درصدی اورانیوم مجددا آغاز شده است، افزود:  این اقدام که در راستای اجرای طرح مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم ها، صورت می گیرد، واکنشی طبیعی و منطقی از سوی ایران است، تبیین این موضوع برای مخاطبانی که در معرض فضاسازی های مسموم رسانه های دشمن هستند لازم و بایسته است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: استکبار جهانی باید بداند زیاده خواهی و تهدید به زور برای او هزینه خواهد داشت، اقدام اخیر جمهوری اسلامی مانور مواجهه قاطع، فعال و نماد هم صدایی قوای ایران انقلابی در مقابله با بدعهدی های روزافزون اروپا و آمریکا است، از این جهت، این اقدام جنبه بازدارندگی نیز خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: همه باید بدانیم برجام، (طبق گفته رئیس جمهور) يك ساز و کار برای لغو یکباره همه تحریم ها بود، اکنون و در شرایطی که نه تنها تحریمی لغو نشده، بلکه بر شدت و وسعت آن نیز افزوده شده است، هیچ دلیل حقوقی، منطقی و عقلانی برای تداوم محدودیت های هسته ای ایران باقی نمانده است، اهل قلم و رسانه و تریبون باید این موضوع را برای همگان روشن سازند.

 

امام جمعه شهر چوار گفت:  آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پس از تحمل يك دوره بیماری در سن 86 سالگی دعوت حق را لبيك گفت، این عالم ربانی عمر با برکت خویش را در راه اعتلای اسلام گذراند و در علوم مختلف از جمله فقه و اصول تفسیر قرآن کریم به عنوان استادی تمام عیار شناخته شد تا جایی که در جوانی به گواهی بزرگان حوزه، صاحب درجه اجتهاد شد و علامه طباطبایی هم بازخوانی تفسیر المیزان را به ایشان سپرد.

 

حجت الاسلام میهن پرست در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک شهرستان شدن چوار و تشکر از همه دست اندرکارانی که این کار بزرگ را به سرانجام رساندند، گفت: لازم است ادارات و دوایر اداری هرچه سریعتر در شهرستان چوار مستقر شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار شده است که با راه اندازی واحد الفین در شرکت پتروشیمی ایلام، دود ناشی از تبدیل موادی که سوخته می شود را تبدیل به محصول استراتژیک کنند ولی همچنان بخش فیلر پتروشمی همچنان فعال است و این مواد می سوزد و آلایندگی برای مردم و طبیعت ایجاد می کند، لازم است مسئولان مربوطه به این امر ورود کنند و جلوی این خسارت را بگیرند که به طور قطع عواقب زیست محیطی خطرناکی برای منطقه و استان به همراه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 1013222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha