معضل زباله نیازمند نگاه جامع و همه جانبه است

فتح اللهی بابیان اینکه کودآلی لاکان با توسعه به ظرفیت هزار تن در آینده خواهد رسید گفت: معضل زباله نیازمند نگاه جامع و همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ «علی فتح اللهی» امروز ( جمعه ۱۹ دی) در بازدید از روند اجرای پروژه توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز لاکان اظهار کرد: زباله از معضلات اصلی محیط زیست گیلان شمرده می شود.


فرماندار رشت با بیان اینکه حل معضل زباله نیازمند نگاه جامع و همه جانبه به این مهم است، گفت: در جهان امروز، حل مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زباله به یکی از دغدغه های اصلی بشریت تبدیل شده است و اثرات نامطلوب زباله در بروز بیماری ها و فرایندهای مختلف زیست محیطی نشان می دهد.‌


فتح اللهی اذعان کرد: حل مشکلات زباله رشت نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها است و شهرداری به تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود.


وی تصریح کرد: به طور یقین اگر همه جزئیات و جوانب موضوع زباله در نظر گرفته نشود و مطالعه لازم در خصوص آن انجام نشود، در این زمینه موفق  نخواهیم شد.‌


فرماندار رشت با اشاره به وجود انواع راهکارهای علمی و تجارب دیگر کشورها در کنترل این بیماری، اظهار داشت: امروز با وجود تکنولوژی روز، روش های مختلفی در جهت حل این معضل وجود دارد که لازم است با بررسی دقیق، از مناسب ترین تکنولوژی استفاده کرد.‌


رییس کارگروه پسماند شهرستان رشت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان و سایر مسئولان کشوری، گفت: با توجه به اهمیتی که این موضوع برای شهرستان و استان دارد باید همه دستگاه های پای کار بیایند و پیگیری آن به صورت مستمر انجام شود.

فرماندار رشت اظهار کرد: کارخانه کود آلی لاکان با ظرفیت تبدیل ۵۰۰ تن زباله در روز به دلیل مشکلات مختلف با ظرفیت ۲۰۰تن زباله در روز مشغول به کار است که قرار است ضمن بازگشت  به ظرفیت اصلی، با توسعه مجدد آن ظرفیت آن به ۱۰۰۰ تن در روز برسد.

وی با تاکید بر لزوم رفع اصولی معضل زباله شهرستان با تکیه بر رویکرد جامع و همه جانبه نگر، خواستار تسریع در روند اجرای طرح توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز لاکان شد. 

کد خبر 1013242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha