کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر  رونمایی شد

آخشیک گفت: کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر اثر مسعود چوبین رونمایی شد.

«سید مهدی آخشیک» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر اثر مسعود چوبین روز گذشته رونمایی شد.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر اظهار داشت:این کتاب که حاصل تلاش چند ساله این  هنرمند ملایری است اثری فاخر و در خور تحسین  از مسعود چوبین است بیش از دویست و پنجاه تصویر از پیشکسوتان کشتی و ورزش زورخانه ای در این کتاب جمع آوری شده است . 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر افزود:در این کتاب تلاش بر آن بوده که تاریخ شفاهی و فرهنگ  پهلوانی ریشه دار شهرستان به صورت مستند جمع آوری و بعنوان میراثی ماندگار به آیندگان این مرز و بوم رسانده شود.

 وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی «حاج قاسم سردار دلها» در ملایر همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این مسابقه به صورت آنلاین از 28 آذر ماه تا 20 دی ماه برگزار شد و بیش از 500 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

 وی گفت:این مسابقه توسط اداره کتابخانه‌های عمومی و با همکاری دانشگاه ملایر،  کارخانجات، اصناف و بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان ملایر برگزار شد که به  15نفر از برگزیدگان  کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا می‌شود.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی آنلاین از کتاب حرمان حور«دست نوشته‌های شهید احمد رضا احدی ، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور   4 هزار نفر  در ملایر و برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های کتابخانه های عمومی ملایر در سال جاری برشمرد.

 وی یادآور شد: اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در دهه فجر نیز برنامه‌های مختلفی را در سطح کتابخانه‌های عمومی و فضای مجازی برگزار می‌کند.

آخشیک با اشاره به اینکه در حال حاضر  22 کتابخانه عمومی در سطح شهرستان ملایر فعالیت دارند گفت: از این تعداد 10 کتابخانه شهری و 12 کتابخانه  نیز در سطح روستاها هستند که بیش از 12  هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

کد خبر 1013276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha