قیام ۱۹ دی طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بود/ پیوند عمیق مردم با ولایت مولفه مهم قدرت ایران

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۷ طلیعه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: ملت ایران اسلامی همواره پیوند عمیق بین یکدیگر و با ولایت را به عنوان یک رزمایش به رخ دشمنان در سطح جهان می کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» شامگاه( ۱۹دی) در مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۹ دی که در مسجد قبا مهر شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امسال دهه بصیرت همزمان با ایام فاطمیه و مناسبت های دیگر رنگ و بوی متفاوتی گرفته است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره اینکه به یوم الله ۱۹ دی یادآور حضور مردم بصیری است که آگاهانه و متعهدانه به میدان آمدند و قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۷ را رقم زدند و طلیعه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: یوم الله ۱۹ دی آنقدر عظمت دارد که هر سال گرامی داشته می شود و امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی و رسانه ای برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه ۹ دی ماه سال ۸۸ پس از فتنه ای که هشت ماه کشور دچار آسیب های شد و به تعبیر مقام معظم رهبری حداقل ۱۰ سال روی این جریان کار شده بود، افزود: دشمنان بعد از فتنه کوی دانشگاه در سال ۷۸ که دیدند مردم همراهی نکردند، مجدد برنامه ریزی کرد که چگونه می توانند مردم را در مقابل ولایت قرار دهند.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اتصال و پیوند عمیق مردم با ولایت، ادامه داد: ملت ایران اسلامی همواره پیوند عمیق بین یکدیگر و با ولایت را به عنوان یک رزمایش به رخ دشمنان در سطح جهان می کشند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از مولفه های قدرت در نظام اسلامی را حضور مردم و پیوند آنان با ولایت دانست و یادآور شد: وقتی مردم صالح و مومن در میدان باشند زمینه اقامه حکومت الهی فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه دشمنان با فتنه سال ۸۸ می خواست این حقیقت (پیوند بین مردم و ولایت) را دچار آسیب کنند، گفت: این فتنه به تعبیری با مباحث سیاسی و امنیتی جمع شدنی نبود و حضور حماسی مردم را می طلبید و ۹ دی با عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت رقم خورد و در تاریخ ماندگار شد.

 

حجت الاسلام نوفرستی به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و فرمودند که تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهید سلیمانی مظهر شجاعت، فداکاری و مقاومت دانست و عنوان کرد: حاج قاسم هیمنه پوچ استکبار و اسرائیل غاصب را در هم شکست و وحدتی زیبا در جبهه مقاومت ایجاد کرد.

 

وی همچنین با گرامیداشت یاد دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده در ادامه یکی از مولفه های قدرت ایران اسلامی را پیشرفت هسته ای بیان کرد و گفت: اما دشمن تحمل این قدرت بازدارنده ایران را ندارد و به اعلام خودشان با مذاکرات بدون اینکه شلیکی کنند در این زمینه توفیقاتی داشتند و در مقابل مقام معظم رهبری می فرماید هنوز عده ای نجات کشور را در ارتباط با امریکا و مذاکرات با آنها می دانند، که واقعا جای تاسف دارد.

 

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله مصباح یزدی و تشکیل موسسه آموزش پژوهشی امام (ره) توسط ایشان اشاره کرد و به تلاش و مجاهدت خالصانه این علامه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و خدمت او به حوزه های مقدس علمیه و تربیت و پروش شاگردان و طلبه های متعهد پرداخت.

کد خبر 1013327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha