حماس و جهاد اسلامی بسته شدن «مسجد ابراهیمی» توسط صهیونیست ها را محکوم کردند

جنبش حماس و جهاد اسلامی بسته شدن درهای مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به بسته شدن مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان اسرائیل به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: «این اقدام در راستای حمله اشغالگران به مقدسات اسلامی انجام گرفته که ما این اقدام را محکوم می کنیم.

 

حازم قاسم از تمامی گروه ها و موسسات بین المللی خواست به رژیم صهیونیستی نسبت به توقف حملات علیه مقدسات فشار بیاورند و به حق ملت فلسطین در انجام شعائر اسلامی احترام بگذارند.

 

همچنین، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ‌ای بسته شدن مسجد ابراهیمی را محکوم کرد و آن را اقدامات تروریستی برنامه‌ ریزی شده دانست و اعلام کرد: «این اقدام به درخواست راست گرایان افراطی و در چارچوب حملات صهیونیستی به اماکن مقدس انجام گرفته است.»

 

جنبش جهاد اسلامی در ادامه حضور فلسطینی ها برای اقامه نماز را در مساجد خواستار شد تا با حمایت خود جلوی مصوبات باطل صهیونیست ها را بگیرند.

 

حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در این باره گفت: مقامات صهیونیستی به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای 10 روز این مکان مقدس را تعطیل کرده اند.

 

پس از قتل عام مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی در سال 1994 که در آن 29 نمازگزار کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند، این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد. اسرائیل در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه اقامه نماز و پخش اذان را در این مسجد نمی ‌دهد.

 

مسجد ابراهیمی در سال 2017 میلادی در لیست سازمان یونسکو قرار گرفت.

کد خبر 1013346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha