برنامه های سوگواره یاس نبوی به صورت حضوری، مجازی و کاروانی برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به نیاز جمعه به امور معنوی از برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: این برنامه ها به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان؛ حجت الاسلام علی جلالی ضمن تسلیت ایام فاطمیه از برگزاری سوگواره یاس نبوی در استان خبر داد و گفت: سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

 


مدیر کل اوقاف استان کرمان با بیان اینکه بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا ضروری است و تعطیل بردار نیست و جامعه به  اجرای برنامه های معنوی نیاز دارد، تصریح کرد: امکان اجرای برنامه با حضور مردم در بسیاری از بقاع متبرکه وجود ندارد لذا برنامه های سوگواره یاس نبوی به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی در امامزادگان استان برگزار می شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم فاطمیه متناسب با شرایط هر شهر برگزار می شود؛ افزود: با عنایت به فرمایش اخیر رهبر انقلاب مبنی بر تداوم کمک های مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان در خصوص توزیع سبد های غذایی بین افراد کم برخورد دار، تبرکات فاطمی در قالب سبدهای غذایی در ایام فاطمیه به مستمندان اهدا می شود.

 

 



حجت الاسلام جلالی ادامه داد: مسئولین بقاع متبرکه باید نسبت به سیاه پوش کردن و فضاسازی محیطی بقعه و نیز خیابان های اطراف متناسب با ایام فاطمیه اقدام کنند و برگزاری نمایشگاه های فاطمی در فضای باز صحن بقاع متبرکه و پخش مداحی و کلیپ های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از سیستم صوتی بقاع متبرکه نیز انجام دهند.

 

 


وی با تأکید بر اینکه بهتر است خیرین نذورات خود را در ایام فاطمیه به صورت بسته های معیشتی در اختیار افراد بی بضاعت قرار دهند، تصریح کرد: توزیع نذورات به صورت بسته‌های معیشتی و کمک به کادر درمان و خانواده بیماران درگیر ویروس کرونا از هر طریق ممکن در اولویت قرار دارد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بر اهمیت استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ فاطمی تأکید کرد و ایجاد کانال های مجازی جهت اطلاع رسانی برنامه های آستان هر امامزاده را از مهم ترین اقدامات هیئت امنا عنوان و بیان کرد: استفاده از  ظرفیت فضاهای مجازی و پخش زنده مراسم از بقعه نیز از کارهای مهم برای اطلاع رسانی هر بقعه شمرده می شود.

کد خبر 1013361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha