ثبت وضعیت جسمانی ۱۶۵هزار دانش آموز مازندرانی در سامانه سناد

ساداتی گفت: اطلاعات وضعیت جسمانی ۱۶۵هزار دانش آموز مازندرانی به منظور کنترل وزن و چاقی آنها در قالب «طرح کوچ» در سامانه سناد ثبت شده است.

«سید علی ساداتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، گفت: در راستای اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان)، سنجش اولیه در کل کشور بیش از 13 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که در استان مازندران از 509 هزار دانش‌آموز تاکنون مشخصات قد و وزن بیش از  165 هزار دانش‌آموز این استان، در سامانه سناد ثبت‌شده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: طرح «کوچ»، یکی از طرح‌های 25 گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که متناسب با آن چاقی و لاغری دانش‌آموزان کنترل می‌شود.

 

وی گفت: در کشور 63.9 درصد دانش آموزان وزن طبیعی دارند این آمار در استان مازندران 56.7 درصد است که از 32 استان، مازندران رتبه 31 را در وزن طبیعی دارد.

 

ساداتی افزود: در ارتباط با اضافه‌وزن و چاقی 30.1 درصد دانش‌آموزانی که در این پروژه قرار گرفتند دارای اضافه‌وزن هستند که در این حیث مازندران رتبه دوم را دارد.

 

وی ادامه داد: 60 درصد دانش آموزان پسر  در کشور وزن طبیعی دارند که این آمار در مازندران 53 درصد است.

 

ساداتی درصد دانش آموزان لاغر در کشور را 4.14 اعلام کرد و گفت: در استان مازندران 2.8 درصد دانش آموزان لاغر هستند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: دانش آموزان دختر دارای وزن طبیعی حدود 8 تا 10 درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب و استفاده از غذاهای پرکالری از عوامل اضافه‌وزن در کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا و ارائه آموزش‌های غیرحضوری در خانه، کم‌تحرکی و اضافه‌وزن دانش‌آموزان، به‌طور ناخواسته افزایش‌یافته است.

 

ساداتی نقش اولیا و سبک زندگی آنان را در سلامت دانش‌آموزان مهم دانست و تاکید بر اینکه اولیای دانش‌آموزان در اجرای این طرح به آموزش و پرورش کمک کنند، ادامه داد: تغذیه و سبک زندگی سالم در سلامت دانش آموزان نقش مهمی دارد.

کد خبر 1013398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha