مصرف روزانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب گاز در گلستان

طالبی به مصرف روزانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب گاز در گلستان اشاره کرد و گفت: به صورت متوسط در ماه هر مشترک معادل ۶۰ کپسول، گاز مصرف می کند.

«علی طالبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیش از 600 هزار مشترک خانگی، صنعتی و تجاری از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و دو نیروگاه برق علی آبادکتول و کارخانه سیمان پیوند گلستان نیز به صورت فوق عمده از گاز  بهره مند هستند.

 

سرپرست شرکت گاز گلستان ادامه داد: پیش بینی لازم به منظور استفاده واحدهای صنعتی از سوخت جایگزین انجام شده و تاکیدات لازم نیز به منظور پایداری گاز مشترکان خانگی و تجاری به واحدهای صنعتی صورت گرفته است.

 

طالبی یادآور شد: امسال از نظر هواشناسی زمستان سردی  را در پیش داریم و لذا مصارف گاز نیز از پاییز افزایش یافته است و در مجموعه در نقطه سر به سری در تولید و مصرف گاز در کشور هستیم.

 

وی افزود: تقریبا روزانه در گلستان 12 میلیون و 500 متر مکعب گاز مصرف می شد و همچنین در روزهای پایانی پاییز میزان مصرف گاز در استان به 14 میلیون متر مکعب رسید.

 

سرپرست شرکت گاز گلستان یادآور شد: مشترکان ما از نظر تامین گاز مشکلی ندارند ولی واحدهای صنعتی باید به فکر سوخت های جایگزین باشند.

 

طالبی ابراز داشت: هر مشترک 20 متر مکعب گاز مصرف می کند و در استان گلستان مشترکان خانگی ما به صورت میانگین 10.5 تا 11 متر مکعب گاز مصرف می کنند.

 

وی افزود: میزان مصرف گاز مشترکان گلستانی ماهانه معادل 60 کپسول گاز است و نیاز است که صرفه جویی گاز در استان صورت بگیرد.

 

 

کد خبر 1013399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha