۸۰ درصد سوخت نیروگاه برق گلستان فسیلی است

نصیری گفت: ۸۰ درصد سوخت نیروگاه های برق گلستان فسیلی است و کمبود گاز باعث می شود قسمت عمده ای از نیروگاه های ما از مدار خارج شود.

«علی اکبر نصیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 8 میلیون و 500 هزار کیلووات ساعت برق در استان گلستان مصرف می شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: در زمستان وقتی برای تامین گاز مشکلی پیش می آید صنعت برق نیز متاثر می شود و یکی از تاثیرات کمبود گاز محدود شدن مصرف سوخت نیروگاه براساس دستورالعمل های شرکت گاز است.

 

نصیری به ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز و برق تاکید کرد و افزود: 80 درصد از نیروگاه های ما از سوخت فسیلی استفاده می کنند و کمبود گاز باعث می شود قسمت عمده ای از نیروگاه های ما از مدار خارج شود و به دنبال آن در تامین برق استان با مشکل رو به رو می شویم.

 

وی افزود: از سال گذشته در تلاش هستیم که بتوانیم در فصل زمستان صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم و یکی از این راهکارهای ما تعدیل برق روشنایی معابر است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان یادآور شد: به ازای هر مگاوات ساعت برق بالغ بر 250 متر مکعب گاز مصرف می شود و لذا کاهش میزان مصرف برق می تواند منجر به کاهش مصرف گاز می شود.

 

نصیری افزود: با اقدامات انجام شده 52 هزار مکتر مکعب در طول شبانه روز توانستیم در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشیم و 209 مگاوات ساعت کاهش مصرف برق در استان را در هر شبانه روز شاهد هستیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1013404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha