معرفی کتاب «حاج قاسم» در کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) چم چنگ

مظاهری گفت: کتاب «حاج قاسم» نسخه های یک و ۲ نوشته «نرجس شکوریان فرد» از انتشارات «عهد مانا» در راستای اجرای طرح شنبه های کتاب توسط کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) چم چنگ در بستر فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان معرفی شد.

«زیور مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «حاج قاسم» نسخه های یک و ۲ نوشته «نرجس شکوریان فرد» از انتشارات «عهد مانا» در راستای اجرای طرح شنبه های کتاب توسط کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) چم چنگ در بستر فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) مسجد جامع چم چنگ ادامه داد: نرجس شکوریان فرد در کتاب حاج قاسم، خاطراتی کوتاه از ادوار زندگی و رشادت‌های سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی گردآوری کرده است.

 

وی ابراز کرد: این کتاب شامل چهل راه پندآموز است که با زبانی ادبی و داستانی از زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است، نویسنده در این اثر بیانی شیرین و روان و زبانی ادبی و شاعرانه دارد که خواندن خاطرات را شیرین‌تر کرده است.

 

مظاهری گفت: «نرجس شکوریان فرد» در بخشی از کتاب حاج قاسم می نویسد:

 

فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود، ما هم بچه‌های هرمزگان.

تیرماه سال ۶۵ بود و جبهه‌ها برای عملیات به نیروی غواص نیاز داشت. حاج قاسم ما را خواست و در جلسه‌ای توجیه کرد. کار سخت بود، نیروی توانمند کم بود، حاجی گفت: نیاز به تقویت و افزایش گردان غواص داریم و بچه‌های هرمزگان می‌توانند. بروید و مقدمات راه‌اندازی گردان‌ های غواصی را آماده کنید، ما قبول کردیم چون او فرموده بود؛ اما او هم حال ما را می‌دانست، اول راهیمان کرد مشهد پابوس امام رضا(ع).

 

وقتی برگشتیم آماده بودیم سخت‌ ترین کارها را انجام دهیم و همین هم شد، درخشش گردان ۴۲۲ در عملیات سه ماه بعد.

 

فرمانده که باشی، نیروهایت را می‌شناسی! نمی‌گویی: می‌شود؟ می‌توانی؟ می‌گویی: انجام بدهید، این خودش بار معنایی خاصی دارد؛ یعنی شما می‌توانید؛ یعنی کار برای مؤمن بار نیست، یک نقطه شروع حرکت است.

 

فرمانده که باشی نیاز نیروهایت را هم می‌دانی، توکل و توسل رمز شروع امیدوارانه است و رمز پایان سعادت طلبانه!

 

با توکل، نیاز را به نیرو می‌گوید و او را رهسپار حریم یاری می‌کند تا با توسل، امر ولی‌فقیه ‌ش را انجام دهد.

 

کد خبر 1013407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha