۴ وقف جدید در شهرستان سردشت  ثبت شد

شمسی گفت: ۴ وقف جدید در شهرستان سردشت با نیات احداث مسجد و خانه عالم وقف شد.

«رحمان شمسی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد:  آقایان حسین عبدالله زاده زمینی به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع جهت احداث مسجد ، احمد فاطمیان زمینی به متراژ۱۶۰ متر مربع جهت احداث مسجد حضرت فاطمه (س) ، عبدالله احمدی ساختمان مسکونی به متراژ ۲۶۱ متر مربع جهت احداث مسجد و خانه عالم و حسین ابراهیمی ساختمان مسکونی به متراژ ۱۷۵ متر مربع جهت احداث خانه عالم وقف کرده اند.

رئیس اداره اوقاف سردشت با بیان اینکه ارزش کلی این موقوفات به مبلغ ۷ میلیارد ریال میباشد، افزود: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیات در حوزه های مختلف همچون بهداشت و درمان، ازدواج و جوانان، نیازمندان،آموزشی، قرآنی‌و... نیاز است و به‌روزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

وی افزود: برای اینکه نیات واقفان به حوزه‌های مختلف دیگر تغییر یابد، فرهنگ سازی با همکاری و عزم جدی خیّران، مسئولان، امامان جمعه و جماعت، انجمن‌های خیریه و رسانه ها نیاز است که امیدواریم این امر مهم در آینده ای نه چندان دور اتفاق بیافتد.

شمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت والای خیّران ۱۳ وقف به ارزش کلی ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

گفتنی است؛ شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

کد خبر 1013437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha