بزرگداشت علمیات «کربلای ۵» در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد

گواهیان گفت: آیین شب خاطره شهدای عملیات «کربلای پنج» همزمان با این عملیات غرورآفرین در کانون فرهنگی وهنری «دوستان آسمانی» برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: آیین بزرگداشت شهدای عملیات «کربلای پنج» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، همزمان با سالروز گرامی داشت این علمیات غرورآفرین برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، افزود: در این آیین، «جلال جعفرزاده» از رزمندگان حاضر در این عملیات به خاطره گویی از شهدا و رزمندگان در جریان عملیات «کربلای پنج» پرداخت و پس از آن نیز «فرشید میرزایی» در رثای شهدای گران قدر نوحه خوانی و مرثیه سرایی کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این آیین، از «مستند خلیل» بر گرفته از زندگی رزمنده دفاع مقدس، «شهید خلیل مطهر‌نیا» که توسط بچه های مسجد در گروه رسانه ای «ماح» تولید شده، رونمایی می شود.

 

گواهیان اضافه کرد: مستند «خلیل» سرگذشتی از زندگی سردار «شهید خلیل مطهرنیا»، مسئول طرح و عملیات «لشکر المهدی (عج)» در دوران دفاع مقدس به همت گروه رسانه ای «ماح» کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» تولید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرکت کنندگان در این مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی ردر این محفل معنوی حضور پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این مستند به کارگردانی «عباس رحمانیان» و به همت بچه های مسجد در این گروه رسانه ای تولید شده است، خاطرنشان کرد: مستند حاوی خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وسردار شهيد خلیل مطهرنیا است که برای اولین بار نقل شده است.

 

شایان ذکر است، آیین شب خاطره شهدای عملیات «کربلای پنج»، در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» برگزار می شود.

 

 به گزارش شبستان، عملیات کربلای ۵ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا (س) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد.

 

 این عملیات از جبهه جنوب شلمچه و شرق بصره در منطقه ‏ای به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع، با هدف آزادسازی شلمچه، جزایر و مناطق شرق بصره، انهدام ماشین جنگی عراق، پاسخ دندان ‏شکن به شرارت‏ های دشمن در بمباران مناطق مسکونی، در سه مرحله با ۲۲ لشکر از سه قرارگاه آغاز شد و تا هشت اسفند به مدت 50 روز به طول انجامید.

کد خبر 1013439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha