تمدید مهلت نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» تا پایان بهمن ماه

زارعی گفت: جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان " دوست من کتاب " با نگاهی ویژه به ادبیات نو پای کودکان و نوجوانان با موضوع کتاب، مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «عاطفه زارعی» در نشست خبری مشترک با دبیر محفل ادبی هگمتانه گفت: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان " دوست من کتاب " با نگاهی ویژه به ادبیات نو پای کودکان و نوجوانان با موضوع کتاب، مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  بزرگان ادبیات کودک و نوجوان کشور ما را در این راه حمایت می‌کنند، اظهار داشت: مصطفی رحماندوست شاعر نام آور کودک و نوجوان،  بیوک ملکی، کمال شفیعی، محمد رضا یوسفی و محمود پوروهاب که از نویسندگان سرشناس ادبیات کودک و نوجوان هستند با دبیرخانه جشنواره اعلام آمادگی کرده و داوری برنامه ها را بر عهده دارند.

 

وی بیان کرد: کشف استعدادهای برتر و کمک به شکوفایی و معرفی آنها چه در کودکان خلاق و چه نوجوانان مستعد و بزرگسالان،  ایجاد حس رقابت سالم و تلاش در اهمیت بخشی هر چه بیشتر به کتاب و ترویج مطالعه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره،  تلاش در تولید آثار فاخر ادبی در عرصه ملی با موضوع کتاب و کتابخوانی،  تلاش در انتشار و چاپ آثار برگزیده در کتابی با نام جشنواره که به یادگار به عنوان شناسنامه‌ای مدون از سطح ادبیات کودک و نوجوان در سال آخر قرن چهاردهم می تواند ارزشمند باشد.

 

«مسعود طاهری‌عضد» در ادامه این نشست گفت: دبیرخانه جشنواره افتخار آن را دارد که با معرفی داوران  که از سرآمد ترین و زُبده ترین شاعران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان فارسی زبان هستند، درجه اهمیت موضوع کتاب و مطالعه را اولا به خویشتن خویش و سپس به اهل قلم به ویژه در عرصه ادبیات کودکان و نوجوانان یادآور شود.

 

 دبیرمحفل ادبی هگمتانه استان همدان افزود: نکته قابل تامل و شایان توجه در جشنواره محورهای جداگانه آن در سه بخش کودکان ، نوجوانان، و بزرگسالان است.

 

وی اظهار داشت: در این جشنواره سعی شده است با تفکیک سنی شرکت کنندگان به این سه گروه سنی، علاوه برآنکه بستر شرکت در رقابت را برای همه سنین مهیا کند، این امکان را فراهم می آورد که هر گروه سنی در رقابت با گروه همسالان خود در امر داوری طبقه بندی شوند و اینگونه نیست که اثر یک شاعر یا نویسنده  بزرگسال که تجربه ی بیشتری دارد با همان سنگی سنجیده شود که اثر یک شاعر یا نویسنده کودک یا نوجوان سنجیده می‌شود.

 

 وی بیان کرد: در نهایت در هر گروه سنی به تفکیکی که بیان شد سه برگزیده در بخش شعر و سه برگزیده در بخش داستان معرفی خواهند شد که در مجموع به تعداد ۳۶ نفر خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: علاقمندان برای ارسال اثر خود از طریق ایمیل جشنواره به نشانی mahfel@hamadanpl.ir یا سایت samakpl.ir  می‌توانند اقدام کنند، افراد می‌توانند سوالات خود را از طریق صفحه رسمی اینستاگرام محفل ادبی هگمتانه به نشانی hegmatane_mahfel@ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 1013454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha