دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» در گلستان برگزار می شود

کشمیری از دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» در استان گلستان خبر داد.

«عادله کشمیری» صبح امروز (شنبه 20 دی) در حاشیه رونمایی از پوستر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» با موضوعات هدایای فرهنگی شامل؛ زیورآلات، رودوزی، صنایع دستی بومی مصرفی و کاربردی، قلم زنی روی مس، کاشی سنتی، نگارگری، تذهیب، منبت و غیره، اسباب بازی و عروسک برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ارتقای فرهنگ عمومی در استفاده از کالاهای فرهنگی، توسعه فرهنگی از طریق تولید انبوه کالاهای فرهنگی، توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در رونق اقتصاد کشور، توجه به هویت فرهنگی و پیشینه تاریخی اقوام مختلف و رفع گسست های بین نسلی از طریق احیا فرهنگ بومی و منطقه ای از اهداف این جشنواره است.

 

وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا (30 بهمن) مهلت دارند آثار خود را از طریق بارگذاری در پرتال جشنواره به نشانی jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir ارسال کنند.

 

کشمیری خاطرنشان کرد: دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» استان گلستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و با همکاری معاونت فرهنگی و اداره کل مجامع و تشکل های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری پیام سرو گلستان برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1013461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha