بیش از ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی ایجاد شده است

صفری از ایجاد ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد توانمند سازی وایجاد درامد با ثبات برای خانواده های تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال می باشد.

 

هدایت صفری، سه عنصر اشتغال، مسکن و فرهنگی را از ارکان مهم و توانمند ساز جامعه هدف این نهاد دانست و افزود: ایجاد اشتغال، کار آفرینی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانوادها محور ارائه خدمات این نهاد است؛ چراکه اشتغال می تواند تغییر جدی و مثبت در خانواده ایجاد ومنجر به توانمندی انان  گردد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: ایجاد اشتغال پایدار وتوانمند سازی برای رسیدن به خودکفایی و کسب درآمد باثبات از اولویت‌های اصلی و ویژه کمیته امداد استان زنجان برای مددجویان تحت حمایت در کنار سایر خدمات در سال جهش تولید می‌باشدکه با همین رویکرد تاکنون64 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال وخودکفایی به 2200 نفر  از مددجویان  تحت حمایت پرداخت شده است .

 

صفری در بخشی از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کردوگفت: 3350 دانش آموز تحت حمایت امداد بوده و یکی از برنامه های مهم کمیته امداد استان زنجان با توجه به عدم امکان حضور دانش آموزان در مدارس به علت  محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا ، فراهم کردن زمینۀ بهره مندی تمامی دانش آموزان تحت حمایت از آموزش  غیر حضوری بوده که دراین راستا  با بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیران نیک اندیش، حامیان ایتام ومحسنین  و مراکز نیکوکاری وهم افزایی آن با منابع واعتبارات این نهاد تاکنون 1077 دستگاه تبلت وگوشی هوشمندکار سازی و اجرا شده است.

 

وی  تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از اضلاع توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: سال گذشته 2335 مورد خدمت مسکن به مددجویان تحت حمایت استان ارائه شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 1358 مورد خدمت مسکن با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و100 میلیون تومان به ولی نعمتان جامعه هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که " امروز ناامید کردن مردم از اکبر کبائر است " گفت: تزریق روحیه امید و خودباوری در بین ولی نعمتان جامعه توانمندی آنان را در پی خواهد داشت.

 

کد خبر 1013533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha