بهره‌مندی ۱۴۲ مددجوی نیری از دوره‌های آموزش شغلی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد نیر گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۲ مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد باقری» امروز در نشست با مسئولان کمیته امداد نیز، با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی برای پایدارسازی و افزایش مهارت شغلی مددجویان تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: در 9 ماهه سال جاری 142 مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی برای مددجویان شهر نیر و دهستان‌های اطراف برگزار شد.

رئیس کمیته امداد نیر افزود: دوره‌های آموزشی موردنظر با رعایت توصیه‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری و چهره به چهره برگزار شد و نکات لازم درزمینهٔ و راه‌های رعایت بهداشت فردی و محیطی در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین بهداشت و نحوه پرورش گوسفند داشتی و چگونگی مبارزه با بیماری‌های دام و واکسیناسیون دام به مجریان طرح‌های اشتغال آموزش داده شد وجهت توسعه طرح پرورش گوسفند اصلاح نژاد شده استفاده از نژادهای پر تولید و بازدید از مرکز پرورش گوسفند افشاری وابسته به شرکت افشار ژن یزد صورت گرفت.

وی افزود: اساتید و کارشناسان مجرب از مراکز بهداشت، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای دوره‌های آموزشی، کمیته امداد نیر را همراهی و توصیه‌های بهداشتی کاربردی را با توجه به وضعیت و شرایط منطقه به مخاطبان ارائه کردند.

باقری تصریح کرد: با عنایت به اهمیت توسعه اشتغال پایدار در قالب مشاغل خانگی زودبازده ویژه مددجویان تحت حمایت با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

وی یادآور شد: تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار است.

رئیس کمیته امداد نیر بیان کرد: طی 9 ماهه امسال 64 مورد تسهیلات اشتغال به مبلغ دو میلیارد و 132 میلیون تومان از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.

 

کد خبر 1013777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha