تعامل با علمای دین، یکی از عوامل اثرگذار در تولید تئاتر کیفی است

نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، تعامل با علمای دین را از دیگر عوامل اثرگذار در حرکت تئاتر به سمت کیفی گرایی دانست و گفت: بدون تردید تئاتر، هنری است که اگر به درستی بدان پرداخته شود، شاهد ترویج معارف قرآنی از بستر این رویداد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ «نصر الله قادری» در راستای برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر آیات با اشاره به رویکرد موضوعی این جشنواره گفت: بدیهی است وقتی موضوع مشخص باشد قضاوت آثار و تکلیف نویسنده نیز روشن است و با این اوصاف در هر شرایطی برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیرگذار است.

 

نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر بیان کرد: در این شرایط نیز با توجه به رویکرد قرآنی این جشنواره و هجومی که دشمنان جهان به بنیان اسلام و به طور اخص به شیعه دارد و تصوری که از قرآن ارائه داده است، ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی با این مضامین پیش از پیش احساس می شود‌.

 

از نگاه این هنرمند برای این که برآیند جشنواره، ارائه آثار فاخر و تقویت بعد نمایشنامه نویسی به خصوص در بعد دینی باشد، باید از افراد متعهد و متخصص در حوزه تئاتر و دین بهره گرفت تا آثار از سطح شعار زدگی خارج شود.

 

«قادری» نویسنده و کارگردان «کشتار خاموش» همچنین سپردن کار به دینداران و تعامل با علمای دین را از دیگر عوامل اثرگذار در حرکت به سمت کیفی گرایی دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید تئاتر تنها هنری است که نفس به نفس با مخاطب پیش می رود و اگر به درستی بدان پرداخته شود، در دراز مدت شاهد ترویج و تعمیق معارف قرآنی از بستر این رویداد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به رویکرد مجازی جشنواره، از این که با قرار گرفتن در یک حالت فوق العاده از امکانات فوق العاده بهره می گیریم، گفت: در این شرایط با توجه به این که امکان تماشای آثار توسط مخاطبان وجود ندارد، می توان بسترهای تماشای تئاتر را از طریق فضای مجازی برای علاقه مندان فراهم کرد.

 

وی اظهارکرد: یکی از راه های مختلفی که می توان مخاطب را به تماشای تئاتر از طریق فضای مجازی دعوت کرد، برگزاری مسابقه و طرح پرسش برای مخاطبان و دادن حق رای به تماشاگران، در کنار در اختیار قرار دادن امکاناتی برای مخاطبانی است که به تماشای آثار می نشینند.

 

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به صورت مجازی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1013571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha