اتفاقات اخیر کنگره آمریکا نشان از بن بست تفکر  لیبرال دموکراسی است

آقازاده با بیان اینکه تضعیف ساختار هژمونی پوشالی آمریکا جواب ظلم‌هایی است که به ملت‌های مستضعف و مظلوم دنیا داشته اند، گفت: اتفاقات اخیر کنگره نشان از زیر سؤال رفتن مبانی لیبرال دموکراسی و به بن‌بست رسیدن این تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز(شنبه، ۲۰ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اغتشاشات آمریکا و ورود معترضان به کنگره آمریکا با فراخوان ترامپ گفت: این اقدام نتیجه ظلم‌هایی است که آمریکا در این سال‌ها با ادعای دروغین لیبرال دمکراسی بر ملت های مظلوم و مستضعف جهان روا داشته‌ است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به شکست ترامپ در کشور آمریکا و عرصه بین‌الملل آن را درس بزرگی برای ملت‌های دنیا دانست و تصریح کرد: ملت‌ها باید از تاریخ درس بگیرند زیرا در دنیا با کشوری یاغی تحت عنوان قدرت برتر جهانی سروکار دارند که به هیچ‌یک از هنجارهای بین‌المللی مقید نیست و زمینه افول آن بروز یافته است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تصریح اینکه ترامپ در انتخابات اخیر شکست تاریخی و مفتضحانه‌ای را تجربه کرده است اذعان کرد: خروج از برجام، تقابل سازی و تضعیف اروپا، باج‌گیری از کشورهای متحد تاریخی و سنتی آمریکا به بهانه پرداخت هزینه امنیت مانند عربستان به‌مثابه گاوی شیرده، تنها بخشی از رفتارهای رییس‌جمهور آمریکا در این سال‌ها بوده است.

 

وی اتفاقات اخیر کنگره را نشان از زیر سؤال رفتن مبانی لیبرال دمکراسی و به بن‌بست رسیدن این تفکر دانست و تاکید کرد: با زیر سؤال رفتن لیبرال دموکراسی غربی هیمنه پوشالی آمریکا در داخل نیز فروریخته است و دنیا باید به مبانی جدید بیندیشد.

 

آقازاده با بیان اینکه همه نشانه‌ها از افول آمریکا خبر می‌دهد افزود: اتفاقات آمریکا نشان از ایجاد بحران هویت در این کشور است.

 

وی با تاکید بر اینکه این ناآرامی در مهد مدعی دمکراسی باید برای ملت‌ها تأمل‌برانگیز باشد اظهارداشت: دولت آمریکا برای رسیدن به اهداف خود حاضر به خون‌ریزی و کودتا است و این واقعیت روزبه‌روز برای دنیا آشکارتر می‌شود.

 

به گفته آقازاده مقاومت در برابر خوی استکباری آمریکا و نه گفتن به درخواست‌های آن، خنثی‌کننده و تضعیف‌کننده ساختار هژمونی آمریکاست که خود ترامپ نیز بر آن دامن زده و این آرایش جدید جهانی در مقابل آمریکاست.

 

 

کد خبر 1013590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha