۷۵۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور فعالیت می کنند

حسینی با بیان اینکه در سال آینده آزمونهای شناخت مشکلات ویژه یادگیری در برنامه سنجش سلامت تحصیلی و آمادگی تحصیلی نوآموزان وارد خواهد شد، گفت:۷۵۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید جواد حسینی» امروز(۲۰ دی) در آیین کلنگ زنی سالن ورزشی تخصصی دانش آموزان آسیب دیده بینایی و مرکز آموزش توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زنده یاد حاج ناصر علیپوریان بیان اینکه کارکرد مراکز مشکلات ویژه یادگیری از مدارس مهم‌تر است اظهار کرد: ۷۵۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور در حال فعالیت هستند و با احداث و راه‌اندازی این مرکز تعداد آنها به ۷۵۵ مرکز در کل کشور و ۷۲ مرکز در استان خراسان رضوی خواهد رسید.

 

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با تأکید بر اهمیت مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: مداخلات این مراکز پیشگیرانه است و اگر این مداخلات صورت نگیرد بر میزان دانش‌آموزان استثنایی در آینده اضافه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری پاسخگوی نیاز مخاطبین نیست و چند تحول در این مراکز کلید خورده است اظهار کرد: در سال آینده آزمون‌های شناخت مشکلات ویژه یادگیری در برنامه سنجش سلامت تحصیلی و آمادگی تحصیلی نوآموزان نیز وارد خواهد شد و رویکرد این مرکز از حالت انفعالی به رویکرد فعال تبدیل خواهد شد.

 

حسینی افزود: توانمندسازی والدین برای مداخلات بهنگام قبل از مدرسه و توانمندسازی معلمان مدارس برای شناسایی نشانگان این مشکلات و مداخلات حرفه‌ای اولیه از جمله برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.

 

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه افزایش سن مداخلات بهنگام مراکز مشکلات ویژه یادگیری تا ۱۷ سال و پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در این مراکز از دیگر برنامه‌ها در این حوزه می‌باشد، گفت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری قرار است علاوه بر خدمات خود، پشتیبان مدارس و خانواده‌ها نیز باشند پیش از آنکه به مشکلات ویژه یادگیری بپردازیم باید به مشکلات ویژه یاددهی نیز بپردازیم و راه آن توانمندسازی معلمان است.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از سایر دانش‌آموزان به تربیت‌بدنی و تحرک بدنی در محیط مدرسه نیاز دارند اظهار کرد: ۳۱ سالن ورزشی مخصوص دانش‌آموزان استثنایی در کشور وجود دارد و در ۱۴ استان فاقد سالن ورزشی نیز ساخت این سالن‌ها آغاز شده است.

 

حسینی افزود: علاوه بر سالن‌های ورزشی بزرگ، ساخت سالن‌های ورزشی ۲۰۰ مترمربعی درون مدرسه‌ای در ۳۷۵ مدرسه کشور نیز آغاز شده است، احداث سالن ورزشی درون مدرسه‌ای ویژه نابینایان که در مشهد کلنگ آن به زمین زده شد حرکتی ارزنده در راستای احداث سالن‌های ورزشی تخصصی درون مدرسه‌ای است.

کد خبر 1013635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha